קלרנס התנין, שנשך אתמול עובד בגן החיות התנ"כי ופצע אותו באורח קשה - חי במשך עשרות שנים בבית באילת לשם הובא על ידי ד"ר רג'ינלד מוריס. לאחר פטירתו של ד"ר מוריס הוא הועבר לגן החיות בירושלים. במהלך התקרית אתמול נורה קלרנס למוות על ידי מאבטח, שהציל בכך את חייו של העובד. העובד נותח במשך תשע שעות בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הבוקר (יום ב') עדכנו מבית החולים כי הוא מורדם ומונשם ונמצא ביחידה לטיפול נמרץ במצב יציב.
ריאיון אולפן אנדרו מוריס
(צילום: מיקי שמידט )

במשך יותר מ-30 שנים התנין קלרנס בביתו של ד"ר מוריס ואשתו פיי ברחוב צופית 14 שבאילת. הבן אנדרו סיפר ל-ynet כי קיבל מידע על התקרית הקשה מגן החיות: "עדכנו אותי לכל אורך ההשתלשלות של הטרגדיה. הדבר הנוראי הזה. המטפל שננשך טיפל בו במסירות 12 שנים".
אנדרו סיפר כיצד הגיע התנין לאילת: "אחרי איזשהו מסע של אבי ז"ל, שהיה קשור דווקא בהצלת והעברת יהודי אתיופיה, התנינים הגיעו עלינו ואנחנו גידלנו אותם בתור חיות מחמד. גידלנו אותם בצורה הכי טובה שאפשר. הם באמת זכו לטיפול הכי טוב שאפשר. כשאבא הלך לעולמו בגיל 96 התקבלה החלטה במשפחה לתרום את קלרנס לגן החיות התנ"כי". תיעוד של מבצע העברת התנין מאילת לירושלים פורסם ב-ynet ב-2013.
הכתבה מ-2013 על העברת קלרנס
(משפחת מוריס)

3 צפייה בגלריה
קלרנס נכנס לגן החיות התנ"כי במרץ 2013
קלרנס נכנס לגן החיות התנ"כי במרץ 2013
קלרנס נכנס לגן החיות התנ"כי במרץ 2013
(צילום: משפחת מוריס)
3 צפייה בגלריה
קלרנס בצעירותו
קלרנס בצעירותו
קלרנס בצעירותו
(צילום: משפחת מוריס)
3 צפייה בגלריה
ד"ר רג'ינלד מוריס ז"ל
ד"ר רג'ינלד מוריס ז"ל
ד"ר רג'ינלד מוריס ז"ל
(צילום: משפחת מוריס)
הוא ניסה להסביר מדוע התנין תקף את המטפל: "הוא הרגיש כאן כנראה חש מאוים. והוא עשה את מה שהוא עושה בטבע. בצר לנו כמובן מאוד שהוא זכה לסוף טרגי כזה, אבל ברור שחיי אדם קודמים".
ד"ר מוריס, רופא בריטי מוכשר, הגיע לאילת ב-1958 עם אשתו פיי והתאהב במקום. הוא הקים את המערך הרפואי הראשון בעיר והפך לדמות מפתח בקהילה המקומית. ב-1981, לאחר מסע בסודן, קיבל ד"ר מוריס שני תנינים צעירים כמתנה. הוא הביא אותם לביתו באילת, שם הם הצטרפו לחיות אחרות שטיפל בהן. התנינים, שנקראו תות ורעם, הפכו לאטרקציה מקומית.
גן החיות התנ"כי לאחר תקיפת התנין
(צילום: גיל יוחנן , דוברות המשטרה, דוברות הדסה)

לאחר שאחד התנינים נעלם ונמצא מת, השני הוחזר הביתה ושמו הוחלף לקלרנס. הוא הפך לחלק בלתי נפרד ממשפחת מוריס ומהקהילה האילתית. אנשים רבים, כולל ידוענים כמו ברוק שילדס, באו לפגוש את קלרנס. ד"ר מוריס ואשתו פיי היו פעילים בקהילה. פיי אף קיבלה תואר אצולה מהמלכה אליזבת על פעילותה ההתנדבותית. ביתם שימש כקונסוליה בריטית ואירח אישים רבים. בין ד"ר מוריס לקלרנס התפתח קשר מיוחד. הם בילו שעות רבות יחד, וד"ר מוריס אף טיפל בפציעותיו של קלרנס.
ב-2012 נפטר ד"ר מוריס. לפני מותו ביקש לתרום את קלרנס, שהיה אז באורך 3.5 מטרים, לגן חיות. קלרנס הועבר לגן החיות התנ"כי בירושלים ב-2013, שם הוקם עבורו מתחם מיוחד. המעבר היה מרגש עבור משפחת מוריס. בגן החיות נתלה שלט המספר את סיפורם של ד"ר מוריס וקלרנס, עם תמונותיהם.