בחלק גדול מהמקרים אחים בוחרים תחומי לימוד שונים, אבל יש כאלה שבוחרים דווקא ללמוד את אותו תחום, ולעתים הם לומדים גם ביחד באותו מוסד אקדמי.

האחים סרחאן מחורפיש

מי? ענאן (34), תמיר (28) ועמיר (22)
מקצוע: הנדסת מכונות (תואר ראשון ושני)
מיקום: המכללה האקדמית להנדסה בראודה כרמיאל
האח הגדול ענאן נמצא כרגע בשלב הפרוקיט בלימודי התואר השני. כיום הוא עובד בחברה בנהריה. הוא סיפר מדוע בחר ללמוד בתחום: "אני מתגורר בחורפיש מיום לידתי. בבית הספר עשיתי תעודת בגרות במגמת פיזיקה ומחשבים ולאחר מכן התגייסתי לצה"ל, סיימתי קורס קצינים והשתחררתי בדרגת סרן. בסיום הצבא החלטתי ללכת לכיוון הנדסת מכונות, שכן זה תחום שמשפיע על חיי היומיום של כולנו. עם סיום הלימודים התחלתי לעבוד כמהנדס מכונות בחברת אגמו-ורגוס, וכיום אני מהנדס במחלקת פיתוח ומיוחדים בחברה".
2 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: תמיר, עמיר וענאן סרחאן
מימין לשמאל: תמיר, עמיר וענאן סרחאן
מימין לשמאל: תמיר, עמיר וענאן סרחאן
(צילום: פרטי)
הוא סיפר כיצד השפיע על שני אחיו הצעירים ללכת בדרכו: "כאח הגדול שוחחתי עם אחי כל הזמן על חשיבות תפקידי ההנדסה ובמיוחד הנדסת מכונות. לשמחתי הם בחרו ללכת בעקבותיי וללמוד את המקצוע הזה. עם הזמן הם מבינים עוד יותר את ההשפעה הרחבה שיש למקצוע על חיינו ועל חשיבותו לתעשייה ולהתקדמות הטכנולוגיה בעולם".
גם האח תמיר סיים תואר ראשון וכעת נמצא בשל הפרוקיט בתואר השני. הוא עובד כמהנדס בחברת ישקר. "למדתי בתיכון פיזיקה ומתמטיקה והמשכתי למסלול עתודה האקדמית בצה"ל ללימודי הנדסת מכונות. ובימים אלה אני בשלב פרוייקט הגמר, ומתקרב להשלמת התואר השני", הוא סיפר.
האח עמיר סיים לאחרונה תואר ראשון. "מיד לאחר שסיימתי תיכון התחלתי בלימודי הנדסת מכונות במסגרת העתודה האקדמית של הצבא. בימים אלה, לאחר ארבע שנים, סיימתי את התואר ואשרת בצה"ל כמהנדס מכונות. יצא שגם למדתי וגם קיבלתי מקצוע לחיים", הוא אמר.
ענאן אמר כי האחים רוצים להמשיך בתחום הנדסת מכונות. "אנו שואפים להתקדם כמה שיותר, לחדור לעומק התעשייה והעשייה, ולהשפיע כל אחד בתחומו ובעתיד אף להקים פרויקט עצמאי של שלושתנו", הוא אמר. "הנדסת מכונות היא חלק בלתי נפרד ממהפכת תעשייה 4.0, שמשתלטת על העולם - ושם מאוד חשוב לשלב יצירתיות מעבר לידע הבסיסי, במטרה לפתח ולהמציא פתרונות מעשיים לכל בעיה ולשם אנו מכוונים".
אז איך זה ללמוד יחד את אותו המקצוע ובאותו הקמפוס? ענאן: "נפגשנו פעמים רבות במכללה, ניהלנו שיח מקצועי וגיבשנו לעצמנו תוכנית לימודים חכמה ומקצועית למען הצלחתנו. למדנו את אותם קורסים, ואני גאה לומר שהצלחנו בגדול. היה לי כיף לראות את אח שלי לידי, כי זה הפך את חוויית הלמידה למשהו יותר קל ונחמד. לפעמים נשארנו יחד ללמוד במכללה, במשך שעות רבות, אכלנו יחד ונסענו יחד. באותה תקופה גם עמיר למד לתואר ראשון, אז זה בכלל היה מדהים".
תמיר: "היינו שם אחד בשביל השני ובשנים האחרונות עבור עמיר. הוא אמנם מאוד חכם ומצטיין בבית הספר, אבל עודדה אותו העובדה שאנחנו לצידו, ולא רק בהיבט החברתי והסביבתי, אלא גם בהיבט מקצועי. הוא זכה לקבל מאיתנו הכוונה טובה וצמודה, כשהגיע עם שאלות מקצועית הוא נענה בהתאם. כיום אנחנו כבר לא גרים יחד בבית ההורים, כל אחד מגיע מביתו, מעבודתו ומעולמו, כך שלהיפגש כולנו בקמפוס הייתה חוויה ששווה כל רגע".

האחים משה חי מבית שאן

מי? רעות ואביעד
מקצוע: בנקאות ושוק ההון
מיקום: המכללה האקדמית נתניה
רעות ואביעד הם אחים "כמעט תאומים", לדבריהם. יש ביניהם הפרש של שנה ו-4 חודשים. את כל נקודות הציון בחיים, עד כה, הם עשו יחד- גן, תיכון, צבא וכעת אקדמיה. השניים התחילו ללמוד השנה לתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון במכללה האקדמית נתניה.
את התחום הם בחרו בעקבות העיסוק שלהם שגם הוא משותף - שניהם עובדים בעסק המשפחתי בתחום הפיננסי, ובמטרה להרחיב את האופקים ולהתמקצע בתחומם לעומק, הם החליטו גם ללמוד אותו יחד.
2 צפייה בגלריה
אביעד ורעות משה חי
אביעד ורעות משה חי
אביעד ורעות משה חי
(צילום: פרטי)
"לפנינו נסיעות משותפות יחד למכללה בכל בוקר, שיעורים ולמידה משותפת למבחנים. אנחנו מסתדרים ממש טוב, החברים הכי טובים, יש לנו חברים משותפים, אנחנו יוצאים יחד ועובדים יחד וכעת גם נלמד יחד. כרגע לא חוששים אלא מצפים להמשך בהתרגשות", שיתפו השניים.
השניים סיפרו כי "ההחלטה ללמוד יחד הייתה מאוד טבעית, כי ממש מגיל ינקות אנחנו עושים הכל יחד, אפילו עובדים יחד כך שזה מאד השפיע. בנוסף החלטנו ללמוד בנקאות ושוק הון כי אנחנו עוסקים בתחום, רוצים להתמקצע ולפתח אותו יותר".
אז מי השפיע על אחיו? רעות השיבה: "אני השפעתי ודחפתי יותר את אביעד שנלמד יחד את התחום. העבודה שלנו בתחום הפיננסי וזו הזדמנות טובה עבורנו להתפתח יחד".
על הלימודים עצמם, הם אמרו: "אנחנו מאוד מתרגשים, רוצים להכיר חברים חדשים, הווי חברתי. להתמקצע ולפתח את העסק שלנו, אנחנו מצפים שזה יסייע לנו בפרקטיקה ובחיי היום יום שלנו".
אתם מתכננים לעבוד יחד בעתיד? "בהחלט. אנחנו כבר עובדים יחד ומתכננים להמשיך לעבוד יחד גם בעתיד, אין לנו ספק שהלימודים יסייעו לנו בכך".