שמעון (כושי) רימון הגיש תביעת פיצויים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד רשות הטבע והגנים. זאת' לאחר שבמרץ 2017, פשטו עשרות פקחים של רשות הטבע והגנים על הפונדק שלו בערבה, במבצע לחילוצן של חיות בר שהוחזקו במקום. לטענת הרשות, החיות הוחזקו בניגוד לתנאים ולדרישות המתחייבות בחוק. המבצע התקיים לאחר בריחת נחש פיתון מסוכן מהמקום. בסך הכול הוא תובע 4,150,000 שקלים.
בכתב התביעה מתואר כי רימון הקים וטיפח בפונדק חוות חי מפוארת עם חיות רבות, בהם תן, צבים סודנים וחמוס, חוטמנים, צ'ינצ'ילות, חרדון מזוקן, איגואנה, תוכוני אהבה ועוד. "אחת מגולות הכותרות של חוות החי הייתה פינת הזוחלים", נכתב, "ובהם פיתון בורמזי גדול וכן נחש דו-ראשי נדיר ביותר, מהבודדים מסוגו בעולם. אצל נחש נדיר כעין זה, לכל ראש אישיות ורצונות משל עצמו והוא אף מוזן בשני עכברים שונים, אחד לכל ראש". בתביעה הבהיר כי החזיק וגידל את חיות הבר בהיתר כדין.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אריה רוזנברג, רשות הטבע והגנים)
לפי כתב התביעה, רשות הטבע והגנים נטלה את החיות מחוות החי והחזיקה רק את מיעוטן. הנחש הדו-ראשי, החיה היקרה ביותר שמוערך בסכום של כ- 150,000 דולר, לא הוחזר, וכך גם חיות נוספות בשווי 600,000 שקלים. "נטילת החיות גרמה לקריסה כוללת של חוות החי בפונדק - ששימשה עד אותו מועד כעסק חי לכל דבר ועניין", נטען בתביעה. עוד נטען כי ב-2018 מת הנחש הדו ראשי בכלובו כתוצאה מהזנחה במקום, שבו הפקידה אותו הרשות, ושבוע לאחר מכן מת נחש נדיר שהוחרם אף הוא. את כתב התביעה הגישו עורכי הדין נתן נחשון ומתן פריידין, ממשרד נחשון פריידין
כתב אישום הוגש נגד רימון, ובינתיים חלק קטן מהחיות הוחזרו לחווה. בחודש מאי 2019 בוטל כתב האישום נגד רימון. "מה שלא התפוגג כלל ועיקר הם הנזקים העצומים והאדירים שנגרמו. רימון הקדיש בדבקות רבות מזמנו, מרצו וכספו להקמה, טיפול ותחזוק חוות החי משך עשרות שנות חיים", נטען בתביעה. "גם כאדם שכבר חווה דבר או שניים בחייו, זכרה המהדהד של השמדת מפעל חייו לעולם לא יימחה. אשתו צפתה בנציגי רט"ג מנפצים לרסיסים את חלום חייה. בכל עת שנדרשים לייחד מילים לאותו אירוע, הדמעות נקוות מאליהן, הקול נרעד מעצמו והעוול משתקף ולובש דמויות אנושיות מכמירות לב". בנוסף טענו כי הרשות הוציאה דיבתם ופגעה בשמם הטוב.
2 צפייה בגלריה
הפקחים ב-2017
הפקחים ב-2017
הפקחים ב-2017
(צילום: אריה רוזנברג, רשות הטבע והגנים)
רימון דורש כי רט"ג תשיב את המצב לקדמותו, ותשיב לו את עלויות ההקמה או לשפות אותו בגין עלויות השיפוץ. בנוסף, הוא דורש פיצויים בגין צמצום מספר הלקוחות שפקדו את הפונדק בעקבות הרס פינת החי. לפי התביעה, הכנסות הפונדק היו בעלייה משנת 2014 ועד 2017, השנה שבה אירעה הפשיטה של רט"ג על החווה וחיסולה. בשנת 2014 עמדו הכנסות הפונדק על 3.6 מיליון שקלים ואילו ב- 2017 עמדו על 5 מיליון שקלים ובשנת 2019 עמדו על 5 מיליון. בשנת 2020, השנה שבה הכתבה הקורונה בכל העסקים, עמדו ההכנסות על 2.2 מיליון שקלים.
בתביעה הוא דורש מרט"ג פיצויים על החיות, השקעות בחווה, אובדן הכנסות בסך מיליון שקלים, פיצויים על עוגמת נפש בסך 500,000 שקלים ופיצויים על לשון הרע בסך 200,000 שקלים. בסך הכול הוא דורש 4,150,000 שקלים פיצויים.
מרשות הטבע והגנים נמסר: "כתב התביעה אינו מוכר לנו. נלמד ונגיב בבית המשפט".