מבזק חדשות טובות 030522
(צילום: שמוליק דודפור)


מאובנים של עלים חושפים יער עתיק בן 4 מיליון שנים. השלכת העתיקה נחשפה באי בורנאו, השייך לאינדונזיה, מלזיה וגם לברוניי.
התגלית מספרת כי יערות הגשם המכסים את פני האי, שהוא השלישי בגודלו מבין האיים בעולם, קיימים ומטפחים מגוון ביולוגי במשך מיליוני שנים. מדובר על תגלית ירוקה ומדהימה, כיוון שהאי האסייתי הוא ביתם של 270 מיני עצים טרופיים, מהגבוהים בעולם, והוא ממלא תפקיד מכריע בתמיכה של חלק מהמינים הללו, שנמצאים תחת איום חמור.
3 צפייה בגלריה
מאובני העלים העתיקים
מאובני העלים העתיקים
מאובני העלים העתיקים
(צילום: מתוך המחקר)
המחקר החדש חושף, לפי המדענים "עולם עתיק של יערות הגשם ושפע של צמחים מטפסים, שנותן הצצה לסביבה שלנו לפני המון שנים. אם לא נדע לשמור על המינים בסכנת הכחדה, אנחנו נאבד 4 מיליון שנות היסטוריה". הם מקווים, שהמחקר הזה יעורר מאמצים נוספים לשימור היערות.
ומהיערות, לכוכבים. פולסר הוא כוכב נייטרונים שפולט קרינה אלקטרומגנטית ונוצר בזמן סופרנובה. ניתן לזהות אותו בזכות אלומות אור צידיות, המגיעות מהקטבים שלו. הוא מסתובב במהירות ופולט אנרגיה גבוהה מאד כפולסים קצרים, שכאשר צופים בהם ממרחק, והדבר נראה כמו מגדלור קוסמי שמהבהב לסירוגין.
כעת, הכוכב הבהיר ביותר אי פעם זוהה מחוץ לשביל החלב והאסטרונומים נרגשים. לא רק שהמראה מאיר עיניים, הוא חושף את זהותו האמיתית של עצם זוהר ומרוחק, שעד כה חשבו המדענים בטעות שהיא גלקסיה מרוחקת מאוד.
3 צפייה בגלריה
פולסר, לא גלקסיה
פולסר, לא גלקסיה
פולסר, לא גלקסיה
(צילום: אוניברסיטת סידני)
מדובר בפולסר PSR J0523−7125 נדיר וחוץ גלקטי, שזוהר פי 10 מכל כוכב נייטרונים אחר שנצפה בעבר. הוא התגלה על ידי מדענים אוסטרליים, שעד עכשיו לא מאמינים למראה עיניהם.
ולסיום, אהבה יכולה לעקוץ לפעמים, אבל לא במקרה הזה. ציפורי אהבה מקסימות תועדו להן מתכרבלות על קקטוס באריזונה בשבוע שעבר.
3 צפייה בגלריה
אהבה על קקטוס
אהבה על קקטוס
אהבה על קקטוס
(צילום: רויטרס)
זה רק נראה כואב, אבל האמת היא שהזוג האוהב יושב לו בנעימים ונהנה ממזג אוויר אביבי ונעים. עם אהבה כזאת, אין פלא שלא אכפת להם היכן לשבת.