אין בעל כלב שלא מכיר את הרגע, שבו החבר על ארבע מביט בכם בעיניים גדולות ונוגות, מבט הנקרא גם "עיני כלבלב". מבט שגורם לנו לפתוח את הלב, לתת ליטוף או חטיף - מבט שפשוט אי אפשר לעמוד בפניו.
(צילום: ירון ברנר)

מחקר חדש מגלה שלא רק הכלבים המבויתים למדו להשתמש בטכניקה הזאת כלפי בני האדם כדי להשיג את מבוקשם, כפי שחשבו עד כה. המחקר מראה שאבותיהם של הכלבים עשו זאת קודם.
מחקר ב-2019 מצא שכלבי בית היו בעלי שרירים מפותחים סביב העיניים בהשוואה לזאבים, מה שאיפשר להם ליצור מגוון רחב של הבעות פנים. החוקרים קבעו שהשרירים הללו התפתחו בשל הקרבה של החיות לבני האדם, והצורך לחקות את הבעות הפנים שלהם.
3 צפייה בגלריה
כלב בוהה
כלב בוהה
כלב בוהה
(צילום: Shutterstock)
אלא שבמחקר החדש בחנו זְאֵב טָלוּא, המכונה גם כלב בר אפריקני, וגילו שלא רק שיש לו את אותם שרירי עיניים כמו לכלבי בית, אלא שהם אף מפותחים מהם. החוקרים מאמינים שהשרירים האלה פותחו כדי לעזור לזאבים ולכלבים לתאם ולתקשר האחד עם השני בזמן ציד.
ועכשיו, בעוד שהעולם מתפעל ובצדק מיכולותיו המדהימות בחלל של ג'יימס ווב, כמעט ששכחנו שגם טלסקופ החלל האבל קיים ומספק גם הוא תמונות מרהיבות מרחבי היקום, ולמעשה היה הראשון שחולל מהפכה בתחום.
3 צפייה בגלריה
התמונה המדהימה מהחלל
התמונה המדהימה מהחלל
התמונה המדהימה מהחלל
(צילום: Gladys Kober [NASA/Catholic University of America])
אסטרונומים חשפו לאחרונה צילום חדש של מערכת כוכבים משולשת ונוצצת במיוחד HP Tau, HP Tau G2 ו-HP Tau G3. מדובר בשלישייה צעירה מאוד. למשל, HP Tau הוא כוכב כל כך צעיר, רק בן 10 מיליון שנה, שעוד לא הספיק להתיך מימן (תהליך גרעיני שבו מימן הופך להליום תוך כדי שחרור כמות אנרגיה עצומה).
הכוכבים תועדו בערפילית, ענן בין כוכבי - שם נוצרים כוכבים חדשים, במרחק של 550 שנות אור. בשל גילם הצעיר, הם מוקפים בענן הגז והאבק שממנו נוצרו.
ולסיום, בזמן שבארה"ב מתכוננים למתקפת הציקדות הגדולה זה מאות שנים, שבה טריליוני חרקים שחורים "יקומו" מתוך האדמה (לא בדיוק חדשות טובות); במחוז יונאן שבסין מצפים לבואם של כ-100 מיליון פרפרים צבעוניים ממאות מינים, שיקשטו את נופי האזורים המיוערים עד לאמצע חודש יוני, באירוע שנתי שקורה בכל חודש מאי, במקום שזכה לכינוי "עמק הפרפרים". מדובר באזור שופע מים ומזון והוא מועדף על ידי בעלי החיים האלה כדי לחיות ולהתרבות.
3 צפייה בגלריה
פרפרים בסין
פרפרים בסין
פרפרים בסין
(צילום: רויטרס)
חובבי הטבע כבר נוהרים למקום כדי לחזות במחזה אקולוגי עוצר נשימה ונדיר במיוחד כיוון שזהו אחד משני המקומות היחידים בעולם שבהם ניתן לראות קהילת פרפרים מפוארת שכזאת. השני נמצא במקסיקו.