אנדרו נלסון לומד ביו-ארכיאולוגיה, בין השאר, משום שהיא מאפשרת לו להבין איך אנשים חיו לפני אלפי שנים. הוא טייל בעולם וחקר מומיות עתיקות, אך ההרפתקה האחרונה שלו, עם המלך המצרי תות ענח' אמון, הייתה מיוחדת במינה. "הדרך הטובה ביותר להרחבת הידע על אנשים מהעבר היא לחקור מומיות, שלדים וחפצי קבורה. מחקר של מומיה מגולל בתוכו את הסיפור על אותו אדם", אמר נלסון.
המלך תות ענח' אמון, היה פרעה מצרי אשר מלך על מצרים העתיקה בין השנים 1323-1332 לפנה"ס, והיה המלך ה-11 בשושלת ה-18. למעשה, עד 1922, המלך שמת בגיל 19 בלבד, לא היה מוכר לאגיפטולוגים, ונודע לראשונה בעקבות גילוי קברו ב"עמק המלכים" (קבר מס' KV62) באותה השנה על ידי הארכיאולוג האנגלי, הווארד קרטר.
כעת, לרגל ציון 100 שנים לפתיחת קברו של מי שהפך לאחד הפרעונים המוכרים, שידרה רשת הטלוויזיה הציבורית של ארה"ב (PBS) את הסרט הדוקומנטרי בן שני החלקים בשם Tutankhamon: Allies & Enemies, כשנלסון מופיע בו. "חקרתי מומיות רבות בפרו, מצרים ובמקומות אחרים, כשלכל אחת יש את הייחודיות שלה. כל אחת מייצגת אדם שראוי לכבוד ולשיתוף בסיפור חייו, אבל המקרה של המלך תות ענח' אמון הוא יוצאר דופן", אמר נלסון.
לבקשת חברת ההפקה, בעקבות המלצתה של סהר סאלים, פרופ' לרדיולוגיה בפקולטה לרפואה קאסר אל-איני (Kasr AlAiny) של אוניברסיטת קהיר, הוזמן נלסון להשתתף בשחזור פנים חדש של המלך תות ענח' אמון - תהליך שכלל שימוש בסריקות טומוגרפיה ממוחשבת (CT) ותוכנת הדמיה ביולוגית תלת ממדית בשם Dragonfly, כדי ליצור מודל וירטואלי של גולגולת המלך. "יש לי הרבה סריקות של מומיות מצריות אחרות, אולם סריקה של פרעה היא מאתגרת בהרבה, כך שמדובר בחוויה אולטימטיבית", הסביר נלסון, שהינו חבר במכון העצמות והמפרקים של אוניברסיטת מערב אונטריו בקנדה.
לפני שהחניטה של המלך תות ענח' אמון הושלמה בשנת 1323 לפנה"ס, נשפך שרף לתוך חלל הגולגולת המרוקן שלו (החלל בגולגולת שמחזיק את המוח) כשלאזור לחייו הוכנסו רצועות פשתן רבות מצופות שרף. טכניקה זו שימשה כדי להעניק צורה לפניו לאחר שהתייבשו בעת תהליך החניטה, אך היא הקשתה מאוד על הנתיחה הווירטואלית שביצע נלסון. "הוכנסו חומרים רבים לאזור הלחיים והפה כדי לנסות ולשמור על צורת הפנים, אבל זה עדיין לא הפנים המקוריות שלו. לא הייתה רקמת שריר אז זו מעין גרסה מכווצת של הפנים שלו", אמר נלסון, שהסביר כי מטרת העבודה שלו ושל עמיתיו הייתה לנסות ולשחזר את פניו של המלך, ובכך "להחיות" אותם מחדש.
לאחר שהשחזור הדיגיטלי של הגולגולת הושלם, נלסון עבד עם Objex Unlimited - שירות הדפסה תלת-ממדית בטורונטו - על מנת לנסות ולייצר הדפס תלת ממד של הגולגולת. לאחר מכן, הוא חבר לכריסטיאן קורבט, אמן קנדי שמחזיק ברזומה של שחזורי פנים מרשימים, כולל של המלכה אליזבת'. קורבט יצר תחילה את פסל ראשו של המלך תות ענח' אמון, ללא אוזניים וללא הבעה, ולאחר מכן המשיך עם הגרסה האמנותית הסופית שלו, בהשראת האגיפטולוגיה והאמנות המצרית, שהופיעה בסרט התיעודי של ה-PBS. "התחלנו במודל התלת ממד של הגולגולת, ואז הוספנו את שכבות השריר ולמעשה בנינו את הפנים", הסביר נלסון. "האנטומיה של הגולגולת של המלך הנחתה את שחזור הפנים, אז אני חושב שזה מראה הרבה יותר מציאותי מכל אלה שראינו בעבר".
החלק האחרון בשחזור, שלא היה חלק משחזורי הפנים הקודמים של המלך תות ענח' אמון, כלל את הוספת הקפרש (Khepresh) על ראשו. מדובר בכיסוי ראש מלכותי מצרי עתיק, שידוע גם בשמות הכתר הכחול או כתר המלחמה, כשהפרעונים השתמשו בו בעתות מלחמה או בטקסים. "ישנם איורים ותיאורים באמנות המצרית כשהמלך תות ענח' אמון שם את הכתר על ראשו, עם הנחש בחזית הכתר, ולכן בחרנו להוסיף אותו לשחזור. המטרה של צוות ההפקה בסרט התיעודי היא לספר את סיפור חייו של המלך תות ענח' אמון. הם ביקרו באתרים עתיקים ובדקו בין היתר מי היון מכריו ומי היו אויביו. כחלק מהמחקר הזה, הם רצו להבין כיצד הוא היה נראה, כך שאני חושב שסהר, כריסטיאן ואני צלחנו את המשימה, בכך שכעת ניתן לראות בבירור את פניו", סיכם נלסון.