המשרד להגנת הסביבה הודיע בצהריים (יום ה') כי הוא פועל מול חברת קצא"א לטיפול ולשיקום קרקע, בעקבות אירוע דליפת נפט מדרום למכתש רמון, על קו ההולכה של החברה. הדליפה התגלתה ביום שני, אך המשרד דיווח על כך לציבור רק היום.
על פי דיווח חברת קצא"א למשרד ביום שני, הדליפה אירעה כתוצאה מאירוע גניבה של דלק. עד כה פונו כ-40 טונות של קרקע מזוהמת מאזור הדליפה.
2 צפייה בגלריה
החשד הוא שגנבי דלק גרמו לדליפה
החשד הוא שגנבי דלק גרמו לדליפה
החשד הוא שגנבי דלק גרמו לדליפה
(צילום: עזרי קידר, באדיבות עמותת קשת - קהילה, תרבות, סביבה)
במשרד להגנת הסביבה הסבירו מדוע לא פרסמו הודעה: "במקרה של גניבות דלק – כפי שטוענת קצא"א, שהתרחש במקרה זה – אירוע שקורה מעת לעת בשטחים בדרום, התפקיד שלנו הוא לוודא שהגוף שהוא תשתית בעל הדלק מטפל בקרקע שהזדהמה וכן במכל או בצינור. פקחי רט"ג מטעמנו הגיעו למקום, והיום הגיע גם מפקח מטעמנו ובחן את הדברים לעומק, ולאחר מכן הוחלט שההיקף מצדיק את ההודעה".
למעשה, המשרד להגנת הסביבה דיווח על הדליפה, לאחר פרסום של אנשי עמותת קש"ת - קהילה, תרבות סביבה, במצפה רמון. ראשי העמותה - עזרי קידר ואפרת קדם סילברט, סיפרו כי "הריח החזק של הדלק, העיד על מה שהתרחש במקום, בייחוד שחפירה קצרה במקום, גילתה את עקבות הדליפה".
2 צפייה בגלריה
מקום הדליפה
מקום הדליפה
מקום הדליפה
(צילום: עזרי קידר, באדיבות עמותת קשת - קהילה, תרבות, סביבה)
מקצא"א נמסר כי "השבוע במסגרת פעילותה השוטפת של קצא״א, זוהה על ידי סייר כתם קטן של דלק בק״מ ה-120 בקו "42. על פי הממצאים הראשונים בשטח הכתם נגרם כתוצאה מהתחברות פראטית של גורמים פליליים לצורך גניבת דלק. החברה הגישה תלונה למשטרה. מיד עם היוודע הדבר הפעילה קצא״א נוהל חירום וצוות החירום בראשות הנהלת החברה הוקפץ למקום, במקום בוצע תיקון והמצב חזר לקדמותו. קצא״א עדכנה את כלל הגורמים הרלוונטיים, בהתאם לנוהל החירום, ובהם המשרד להגנת הסביבה".
ממשטרת ישראל נמסר שמשטרת דימונה חוקרת את האירוע. טרם נעצרו חשודים.