נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי להיפגש מחר (יום ב'), במהלך ועידת האקלים בשארם א-שייח, עם נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי.
1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אחרי פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וושינגטון ארה"ב
נשיא המדינה יצחק הרצוג אחרי פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וושינגטון ארה"ב
הנשיא הרצוג
(צילום: gettyimages)
הרצוג יוביל את המשלחת הישראלית, שכוללת את השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, נציגים ממשרד החוץ, החברה האזרחית, המגזר הפרטי, האקדמיה, ארגונים ירוקים ועוד. בביתן הישראלי, שיוקם לראשונה בוועידה, יוצגו טכנולוגיות ויכולות מתחומי המים, החקלאות, מזג האוויר, האנרגיות המתחדשות, הגנה על יערות ועוד.
מדובר בהשתתפות הישראלית המשמעותית ביותר מאז מתקיימות ועידות האקלים השנתיות. משרד החוץ קידם את בניית אחד הביתנים הגדולים בוועידה. בראש המשלחת מטעם משרד החוץ יעמדו מנכ"ל המשרד אלון אושפיז, השליח המיוחד מטעם המשרד לנושא שינויי אקלים גדעון בכר, ראש חטיבת ארגונים בינלאומיים והאחראי על הייצוג הישראלי בוועידה, אמיר וייסברוד, שגרירת ישראל במצרים אמירה אורון ועוד.

אושפיז אמר כי "משרד החוץ שם לו כמטרה מרכזית להוביל את נושא המאבק בשינויי האקלים בזירה הבינלאומית". הוא הוסיף כי "הידע והטכנולוגיה הישראליות, שאנו מקדמים ברחבי העולם יסייע לנו להיות גורם משמעותי בהתמודדות עם משבר האקלים העולמי, בדגש על אזורנו שלנו. אנו מגיעים השנה למצרים ובשנה הבאה לאבו דאבי מתוך תפיסה של שיתוף פעולה אזורי עם בנות ברית, ותיקות כחדשות".
שארם א-שייח לקראת ועידת האקלים
(צילום: רויטרס)

השתתפותה של ישראל בוועידת האקלים מעוררת מחלוקת רבה במצרים והביתן הישראלי הוא הראשון שמוקם על אדמתה מאז ועידת העסקים בקהיר ב-1985. "אלקודס אל-ערבי" דיווח שמתנגדי הנורמליזציה השיקו האשטאג ברשתות "לא לביתן הישראלי בוועידת האקלים" והמועמד לשעבר לנשיאות חמדין סבאחי יצא נגד "האויב הציוני שכבש את סיני וקבר את אסירינו חיים בחולותיה, חוזר היום להקים ביתן על אדמתנו הטהורה מושקית בדם הקדושים". גם מפלגת האופוזיציה המצרית אל-כראמה הצהירה כי "בהתבסס על דחייתנו המוחלטת של כל צורות הנורמליזציה מול האויב הציוני, אנו דוחים את השתתפותו בוועידת האקלים".