בני משפחה מפלורידה תובעים את סוכנות החלל האמריקנית ביותר מ-80 אלף דולר, לאחר שפסולת חלל קטנה פגעה בגג ביתם וגרמה לנזק. כך מסרו עורכי הדין המייצגים את בני המשפחה.
2 צפייה בגלריה
החפץ שפגע בבית המשפחה (מימין)
החפץ שפגע בבית המשפחה (מימין)
החפץ שפגע בבית המשפחה (מימין)
(צילום: נאס"א/AFP)
ב-8 במרץ חפץ במשקל של כ-700 גרם בלבד פגע בביתו של אלחנדרו אוטרו בנייפלס שבפלורידה, וכתוצאה מכך נפער חור בגג הבית. לאחר המקרה הגיעו נציגי נאס"א לאסוף את חפץ.
לאחר בדיקה הודתה סוכנות החלל האמריקנית כי מדובר בחלק של מטען לסוללות משומשות, ששוחרר מתחנת החלל הבינלאומית כפסולת ב-2021. במקום להתפרק לחלוטין בכניסה לאטמוספרה ולהישרף, הצליח חלק קטן לשרוד - והוא זה שפגע בבית המשפחה.
בנו של אוטרו היה בבית ברגע הפגיעה, לפי משרד עורכי הדין. במשרד אמרו כי לנאס"א יש שישה חודשים להגיב לתביעה. "הלקוחות שלי מבקשים פיצוי הולם, כיוון שהאירוע גרם לההשפעה על חייהם", אמרה עורכת הדין מיקה נגוין וורת'י. "הם אסירי תודה על כך שאיש לא נפגע פיזית מהאירוע הזה, אבל מצב של 'כמעט' כמו זה יכול היה להיות קטסטרופלי. יכולה הייתה להיגרם פציעה קשה או אפילו מוות". בנאס"א לא הגיבו לפניית סוכנות הידיעות הצרפתית.
2 צפייה בגלריה
החפץ המסתורי
החפץ המסתורי
החפץ שנפל מהחלל
(צילום: Alejandro Otero/X)
פסולת חלל לא מסכנת רק את תושבי כדור הארץ, אלא גם את תחנת החלל הבינלאומית, חלליות ולוויינים. אפילו חתיכה קטנה של פסולת יכולה להגיע למהירות של 28 אלף קמ"ש ולגרום לנזק משמעותי לתחנת החלל הבינלאומית, ללוויינים או כלים אחרים בחלל.
מהנדסים בנאס"א וסוכנויות חלל אחרות בוחנים דרכים להיפטר מפסולת חלל סמוך לכדור הארץ. הרעיונות שעלו על הפרק עד כה כוללים הכול – מאסיפת האשפה על ידי רשת ענקית ועד לייזרים שישמידו חתיכות פסולת.
אחת השיטות לניקוי פסולת חלל

למרות זאת, מדי פעם פוגעים חלקים של לוויינים, משגרים או חפצים אחרים בכדור הארץ. באחד המקרים ביוני 2017 תושב קזחסטן נהרג ואחר נפצע בשריפה שפרצה בעקבות נפילת פסולת חלל לאחר שיגור רקטה רוסית. מדובר היה במקרה המוות המדווח הראשון בעולם מפסולת חלל.