מבזק חדשות טובות
(צילום: ירון ברנר)


נפתח את מבזק חדשות הטובות עם חדשות מפתיעות בטירוף. לראשונה בעולם כריש נולד במיכל אקווריום באי סרדיניה באיטליה - ובו רק נקבות. זהו התיעוד הראשון של רבייה א-מינית במין הזה והעולם - בתדהמה - ובצדק.
התהליך מכונה בעברית "רביית בתולים", שבו ביצית מתפתחת לעובר ללא תא זרע. זה קורה בדרך כלל אצל צמחים וגם אצל חלק מהחרקים, ובמקרים מאוד נדירים גם במינים נוספים, כמו במקרה הזה.
כעת, הביולוגיים אוספים נתוני DNA של שתי הכרישות, שחיו בעשר שנים האחרונות ללא זכרים, כדי להבין מי מהן האמא של הכריש הקטן. מקרה נדיר שכזה עשוי להוות פריצת דרך משמעותית לחיים מתחת למים ואף מחוצה לו.
3 צפייה בגלריה
כריש נולד. מי האבא?
כריש נולד. מי האבא?
כריש נולד. מי האבא?
(צילום: Acquario Cala Gonone Facebook)
ועכשיו על הקשר בין התינוק שלכם לעטלף. מחקר חדש מראה כי כמו שתינוקות קטנים ממלמלים ומשמיעים קולות שונים כשימוש ראשון בשפה וכדי להכיר את הקול שלהם, כך גם עושים בדיוק – גורי עטלף.
המחקר החדש, שפורסם בכתב העת Science, עקב אחרי 20 גורי עטלפים במרכז אמריקה, וגילה כי הם חווים פעילויות כאלה למשך זמן של עד 43 דקות. כמו בני אדם, הרעשים האלה, משמשים אותם לתקשורת, גם אם בסיסית והתחלתית מאוד, כמו שהתינוקות שלנו מנסים להגיד לנו משהו.
3 צפייה בגלריה
עטלף
עטלף
עטלף
(shutterstock)
אבל, כך לפי החוקרים, בממלכת החיות "פטפטת גורים" היא נדירה. אצל עטלפים זה כמעט זהה לתהליך של תינוקות, אומרים החוקרים. רוצים דוגמה? "פטפטת" שכזאת מאופיינת בצמצום הברות, חזרה על אחת אופיינית כמו "דא-דא-דא" אצל תינוקות, אז גם אצל גורי עטלפים מסתבר זה קורה.
ולסיום חושבים שאתם יודעים לעשות חיים? שימו לב לעיר החטאים העתיקה שבה הרומאים נהגו לחגוג. וכל זה - מתחת למים.
מרצפות פסיפס מיוחדות ועד וילות פאר הרוסות, שבהן נהגו לנפוש ולשתות וגם לעשות דברים נוספים שהשתיקה יפה להם.
3 צפייה בגלריה
אחד הפסלים
אחד הפסלים
אחד הפסלים
(צילום: אנדראס סולארו, מתוך המחקר)
המקום מתוארך למאה ה-2 לספירה, אז כל בני האצולה הרומית הגיעו לנפוש במקום, עד שהזמן עשה את שלו והמקום שקע אל קרקעית הים, יחד עם ירידה הדרגתית של גובה פני האדמה.
כיום, המקום מתגלה כאזור מחקר ארכיאולוגי תת ימי ליד נאפולי. מה שנקרא, שקעו בזה עד מעל הראש תרתי משמע.
עד כאן המבזק שלנו ועד הפעם הבאה שיהיו לכם רק חדשות טובות