השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות הוציאו צו הסגר למאגר דגים בכפר רופין. זאת, לאחר שבמקום נערכה ביקורת פתע ממנה עלו ממצאים מדאיגים: תמותה חריגה של עשרות אלפי דגים וכן שרשרת של ליקויים, לרבות שיווק לא חוקי של דגים המהווה סכנה לבריאות הציבור, הפצת מחלות בעלי חיים ועבירות לכאורה על חוק צער בעלי חיים. האירוע עדיין בחקירה.
3 צפייה בגלריה
תמותה של דגים בכפר רופין
תמותה של דגים בכפר רופין
דגים מתים שנמצאו בכפר רופין
(נדב דוידוביץ)
בשטח כפר רופין מאגרים ובריכות לגידול דגי מאכל ונוי אותן מתפעלים מספר מגדלים. במאגר המדובר מגודלים פרא (באמצעות מזון טבעי) דגי קרפיון (מאכל ונוי), בורי, אמנון, כסיף, ובאס. לנוכח התמותה החריגה, עולה החשש כי הדגים המתים משמשים מקור מזון עבור התנים המשוטטים באזור, באופן שיתרום להתרבותם בשטח ויגדיל את סיכון להתפשטות מחלת הכלבת באזור.
3 צפייה בגלריה
תמותה של דגים בכפר רופין
תמותה של דגים בכפר רופין
תמותה של דגים בכפר רופין
(נדב דוידוביץ)
ד"ר נדב דוידוביץ, רופא וטרינר לפיקוח על מחלות דגים בשירותים הווטרינריים, משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "ממצאי הביקורת הראשוניים שערכתי עולה חשד לקיומה של מחלה בדגים שבמאגר ולכן, עד להשלמת כל הבדיקות, הוריתי על הסגר של המקום באופן מידי מחשש לבריאות הציבור ולבריאות בעלי החיים ורווחתם. הנושא מצוי עדיין בחקירה".
במשרד החקלאות ציינו כי הם "מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש מוצרים מן החי, ובפרט דגים, במקומות מוסדרים הנמצאים תחת פיקוח וטרינרי".
3 צפייה בגלריה
תמותה של דגים בכפר רופין
תמותה של דגים בכפר רופין
תמותה של דגים
(נדב דוידוביץ)
מערכת ynet פנתה לכפר רופין לתגובה, והם הפנו אותנו לארגון מגדלי הדגים.
מארגון מגדלי הדגים נמסר: "מדובר במאגר מים להשקיה בבעלות אגודת המים האזורית 'אפיקי מים' וקיבוץ כפר רופין, שאוכלס בדגים על ידי גורם פרטי שאינו קשור לארגון מגדלי הדגים, במטרה לבצע גידול אורגני, ללא התערבות או מתן תוספות חמצן ומזון. בשל החלטת אגודת המים להוריד את מפלס המים במאגר ללא תיאום והודעה, נגרמה תמותה של דגים במקום. ברגע שהתברר העניין, פעלה הנהלת קיבוץ כפר רופין מיידית מול אגודת המים לעצור את האירוע והקיבוץ מטפל בנושא בהתאם ובכפוף להנחיות משרד החקלאות".
עמותת אנימלס: בשנים האחרונות הגשנו תלונות רבות למשרד החקלאות לאחר שתחקירני העמותה תיעדו עוד ועוד מקרים של תמותה המונית בבריכות שונות בתעשיית פיטום הדגים. באחד מהמקרים תיעדנו אינספור דגים מפרפרים, נחנקים באוויר הפתוח ונושמים את נשימותיהם האחרונות. תיעודים נוספים חשפו כמויות בלתי נתפסות של גוויות דגים, שמעידות על הגסיסה האיטית והכואבת שהם עברו ועל הזלזול הבוטה בחייהם, כי מבחינת תעשיית פיטום הדגים, הם רק מוצר ששווה כסף. עד כה, משרד החקלאות טרם הגיש כתבי אישום על מקרי ההתעללות בדגים. אנחנו מברכים על ביקורת הפתע והוצאת צו ההסגר ומקווים שהמקרה הזה מעיד על שינוי כיוון במשרד החקלאות, ומצפים למיצוי החקירה והעמדה לדין של האחראים להתעללות בדגים.