פרות ים (תחש נהרות) יקבלו מזון מיוחד מבני אדם בפלורידה. מדובר בהתערבות נדירה, הנובעת מהצורך להציל את היונקים הימיים, שמקורות המזון שלהם הולכים ונעלמים בשל זיהום. כך אמרו גורמים רשמיים במדינה לסוכנות הידיעות רויטרס.
2 צפייה בגלריה
תחש נהרות בפלורידה
תחש נהרות בפלורידה
תחש נהרות בפלורידה
(צילום: shutterstock)
"לרשויות יש אישור להתקדם בניסוי הזנה מוגבל", אמרה גרלי ג'ונס מהוועדה לשימור דגים וחיות בר בפלורידה לסוכנות רויטרס. "הפרטים עדיין בעיבוד".
המהלך, שאושר על ידי הממשל הפדרלי, הוא צעד יוצא דופן בשימור חיות בר. בדרך כלל נוטות הרשויות להעדיף לאפשר לחיות הבר לחפש מזון בכוחות עצמן בטבע, כדי שלא יהיו תלויות בבני האדם.
2 צפייה בגלריה
תחש נהרות בפלורידה
תחש נהרות בפלורידה
תחש נהרות בפלורידה
(צילום: shutterstock)
אבל פרות הים לא הצליחו לשרוד בשל המחסור במזון. לפי הנתונים מתחילת השנה מתו 1,017 פרות ים. על פי ההערכות כ-8,000 פרות ים חיות כיום בפלורידה והן נמצאות בסכנת הכחדה.
מדענים אומרים כי פרות הים מתות מרעב, כיוון ששפכים מזוהמים נשפכים על המקומות שבהם הן חיות. החנקן שמוזרם למים פוגע בעשב הים, המזון העיקרית של פרות הים.
בניסוי עצמו, כך אמר הביולוג הימי פטריק רוז, יאכילו מומחים את פרות הים בחסה ובכרוב, מזון שפרות ים אוכלות בשבי. "הרעיון מאחורי ההאכלה המשלימה והניסיונות הזו הוא שאתה יכול לתת להם מספיק מזון שיצליחו להעביר את החורף הזה", אמר רוז. "ככל שהפרויקט יתעכב זמן רב יותר, הסיכוי שהוא יצליח יהיה קטן יותר".