מבזק חדשות טובות
(צילום: אבי חי)


נפתח את מבזק החדשות הטובות שלנו עם חיה שכמעט נטרפה אחרי קיום יחסי מין, אבל בשל הזריזות היא הצליחה להימלט.
הכירו את העכביש Philoponella prominens, הוא נוהג לקיים יחסי מין ולברוח מיד לאחר מכן, עם זאת - הוא בדרך כלל חוזר. זה נשמע כמו אקט קלאסי של "לשחק את המשחק", אבל זה בעצם הדרך של הזכר להציל את עצמו ממוות. בכל שנייה של "טיסה אקרובטית", העכביש יסתובב כ-175 פעמים. אם הוא לא יעשה זאת, הוא מסתכן במה שחוקרים מכנים "הפיכתו לחטיף לאחר מין".
3 צפייה בגלריה
העכביש והעכבישה
העכביש והעכבישה
העכביש והעכבישה
(צילום: Shichang Zhang )
מדענים חקרו 155 מקרים של הזדווגות עכבישים, וגילו שרק שלושה זכרים לא הצליחו לזנק בזמן. אלה נתפסו, נהרגו ונטרפו על ידי הנקבה. "התוצאות מצביעות בבירור על העובדה שהתנהגות זאת היא מרכיב חובה ברפרטואר ההזדווגות. הנקבה מעריכה את יכולת הבריחה של הזכר, ואם הוא לא מצליח - הרגי אותו. אם הוא מצליח להימלט, כנראה ששווה להעמיד איתו צאצאים".
ומכאן, לסודות לווייתני גדולי הסנפיר: מדענים תיעדו ב-11 ימים, 600 קריאות שונות בים, שנשמעו על ידי הלוויתנים, כולל כאלה שלא נשמעו קודם לכן.
הצלילים תועדו מאות קילומטרים מערבית לדרום אפריקה, והם מאפשרים לחוקרים להבין על התחנות השונות בנדידה שלהם, כאשר יש הבדל בין קריאות שמזכירות "שירים" לבין כאלה שמזכירות יותר שיח – ללא מנגינה חוזרת.
3 צפייה בגלריה
חילוץ לווייתן לווייתנים מהמין נתב גדול-סנפיר שנקלעו ל חוף ב טסמניה שב אוסטרליה
חילוץ לווייתן לווייתנים מהמין נתב גדול-סנפיר שנקלעו ל חוף ב טסמניה שב אוסטרליה
חילוץ לווייתני גדול-סנפיר שנקלעו לחוף בטסמניה
(צילום: gettyimages)
הצליל שחזר על עצמו ומעולם לא תועד קודם לכן אצל גדולי הסנפיר, הוא צליל אימפולסיבי שזכה לכינוי "יריית אקדח". הצליל שחזר על עצמו הכי הרבה היה קריאת ה"וואפ", שמשמש כמסייע למפגש בין הורה לצאצא שלו. משהו שאפשר לתרגם אותו ל"בוא לאמא".
ונסיים עם הכלבים המתוקים שלכם. מחקר חדש מצא שלגזע הכלב שלכם יש השפעה מועטה על ההתנהגות שלו. הגולדנים אוהבי כיף, הרוטוויילרים תוקפניים או הצ'יאוואה רגישים? מחקר גנטי חדש מצביע שהגזע של הכלב שלכם מהווה רק 9% מתכונות ההתנהגות שלו.
3 צפייה בגלריה
כלב ובן אדם מיודדים
כלב ובן אדם מיודדים
(צילום: Shutterstock)
לעומת זאת, הקשר איתנו – בני האדם - ב-10,000 השנים האחרונות במקומות שונים בעולם, עצבו אותם יותר. המחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת Science, הורכב מריצוף DNA של 2,155 כלבים.