במהלך חריג של שיתוף פעולה מצד הקואליציה והאופוזיציה, המליאה העבירה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק להקמת מאגר מידע גנטי של כלבים.
מדובר על הצעת חוק ביוזמת ח"כ נאור שירי (יש עתיד) שעלתה לאישור במליאה לפני כחודשיים אך נפלה וכעת זכתה לתמיכה מח"כ אלי דלל (הליכוד). דלל הגיש הצעה זהה, ושתי ההצעות הוצמדו ואושרו היום במליאה אחת אחרי השנייה.
2 צפייה בגלריה
כלב אוכל צואה
כלב אוכל צואה
כלב מריח צואה
(צילום: Shutterstock)
15 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה, ובהמשך היא צפויה להגיע למליאה לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית.
מטרת החוק היא להקים מאגר מידע גנטי לכלבים ברמה המקומית - כך שגללים שהושארו במרחב הציבורי יבדקו, והכלב ובעליו יזוהו. רשויות מקומיות רבות הכריזו בעבר כי הקימו מאגר כזה, אך הן נתקלות בקשיים משפטיים כיוון שאין להן את הסמכות לכך. חוק זה מסדיר את הסמכויות של הרשויות.
2 צפייה בגלריה
טיול עם כלב
טיול עם כלב
טיול עם כלב
(קרדיט: שאטרסטוק)
בהצעת החוק נכתב כי "בעת מתן חיסון כלבת ברשות מקומית שבה הוקם מאגר DNA מקומי רופא וטרינר מוסמך ייטול מכלב, באופן חד פעמי, דגימת DNA באמצעות נטילת דגימת שיער; רופא וטרינר מוסמך יעביר דגימה כאמור לבדיקת מעבדה לבדיקות גנטיות והמידע הגנטי יועבר למאגר ה-DNA המקומי".
עוד נכתב בהצעת החוק שהוראות חוק הגנת הפרטיות יחולו על המידע הגנטי שייאסף, והשימוש בו על ידי הרשות המקומית ייעשה בהתאם להוראות שיקבע השר לעניין אופן השימוש במידע, והנסיבות והמקרים שבהם ניתן להשתמש בו. המידע לא יהיה פתוח לעיון הציבור.