טונה זהובה נצפתה ותועדה לראשונה במים הרדודים במפרץ אילת. פקח רשות הטבע והגנים, עמוס ברטי, תיעד את המחזה הנדיר בשמורת האלמוגים. צפו בדג שוחה במפרץ:
לראשונה טונה צהובה תועדה במפרץ אילת
(צילום: עמוס ברטי, רשות הטבע והגנים)

ברשות הטבע והגנים אמרו כי טונה זהובה או טונה זהובת סנפיר היא מין של דג ממשפחת הקולייסיים, הנפוץ ברחבי האוקיינוסים הטרופיים והסובטרופיים.
טונה זו היא דג גדול מאוד ומגיעה לאורך מרבי של 2.2–2.4 מטרים. הטונה בעלת סנפירים בולטים וצהובים כשמה, עם סנפיר גב ישר, שני סנפירים ארוכים המתעקלים כסהר בתחילת הזנב מלמעלה ומלמטה ועל הגב יש שורה של קוצים צהובים.
הזנב גדול ומחודד והוא עוזר לטונה להאיץ לעבר טרפה במהירות עצומה. הראש קטן ואפור-כחול והעיניים יכולות לנוע אחורה בעת הצורך.
1 צפייה בגלריה
טונה זהובה במפרץ אילת
טונה זהובה במפרץ אילת
טונה זהובה במפרץ אילת
(צילום: עמוס ברטי, רשות הטבע והגנים)
חן טופיקיאן, מנהל שמורת האלמוגים ברשות הטבע והגנים, אמר: "מדובר בתופעה לא רגילה. מדובר בדג פלאגי שחי במים פתוחים. משהו משך את הדג למים הרדודים באזור השוניות. חשוב שלא להתקרב או להפריע לדג ולדווח על התנהגות חריגה".
הטונה שוחה ברחבי האוקיינוסים הפתוחים באזור הטרופי. רוב הטונות שוחות בתחום של ה-100 מטר העליונים, לכן - אומרים ברשות הטבע והגנים - מדובר בתיעוד מיוחד של טונה קרוב לאזור המים הרדודים.