רוצים אותם בבית: מחר (יום ו') יתקיים בכיכר החטופים בתל אביב ובמקומות נוספים בארץ "יום אימוץ לאומי למען השבת החטופים", שיזמו בני המשפחות של יגב בוכשטב ונדב פופלוול מקיבוץ נירים, שנמצאים בשבי חמאס מאז 7 באוקטובר.
יום אימוץ למען השבת החטופים
(צילום: עידו ארז, ירון ברנר)

בריאיון ל-ynet live סיפרו האם אסתר והאחות נופר, כי יגב ואשתו רימון קירשט בוכשטב - ששוחררה משבי חמאס בסוף החודש שעבר - גידלו בביתם כמה בעלי חיים. "יש להם חמישה כלבים וחתולים. ביום שהכול קרה, הם לא נמצאו שם. אבל יום למחרת ההורים חזרו וכן הצליחו לאסוף את רוב החיות".
נופר סיפרה כי גם הכלבה, שלא הצליחו ללכוד נתפסה. "רק אתמול הצליחו להביא את הכלבה החמישית קציצי, שעד עכשיו הסתובבה בקיבוץ", היא אמרה. "יש כמה אנשים באמת אנשים מאוד טובים שמסתובבים ברחבי העוטף ומחלצים כלבים וחתולים עזובים, שנשארו שם והם הצליחו והם היו איתנו בקשר עד עכשיו והצליחו להביא אותה אחרי מאבק ממושך. במשך כמה ימים הם לא הצליחו לתפוס אותה, אתמול סוף סוף הם הצליחו. הם שלחו לנו תמונה מחויכים עם קציצי בידיים שלהם".
3 צפייה בגלריה
יגב בוכשטב וחברים
יגב בוכשטב וחברים
יגב בוכשטב וחברים
על יום האימוץ הלאומי למען החטופים, סיפרה נופר: "אנחנו משפחה שמאוד אוהבת חיות, מאז שאנחנו ילדים אספנו לביתנו חיות שנפצעו, בעיקר ציפורים שנפלו מהעץ, וטיפלנו בהן עד שעברו לווטרינר. יגב ורימון המשיכו בדרך הזו, ובאמת גידלו בבית שלהם חמישה כלבים. הם אספו חתולים לביתם. הם לקחו לעצמם כמטרה לטפל בחיות ולעשות קצת טוב בעולם ואנחנו כל הזמן חושבים מה אנחנו יכולים לעשות במצב כזה, בתקופה שיגב נמצא שם".
נופר המשיכה: "אז חשבנו איך לחבר את האהבה הגדולה של יגב לחיות, ואיך לניתן עשות קצת טוב בתקופה הזו, ואנחנו ביום שישי נקיים אירוע אימוץ ברחבי הארץ. האירוע המרכזי יהיה בכיכר החטופים בתל אביב. יגיעו מתנו לחיות לחיות לאימוץ כאן בכיכר, ובמקביל יגיעו עמותות שעובדות עם כלבים טיפוליים, כלבים שעושים טוב וכלבים בצו 8, שתיהן באמת עמותות מדהימות. מראות לנו כמה כלבים עושים טוב".
3 צפייה בגלריה
הפרטים על יום האימוץ
הפרטים על יום האימוץ
הפרטים על יום האימוץ
על האירוע בתל אביב, סיפרה נופר: "אנחנו נתחיל בעצם את האירוע עם תהלוכה של אנשים עם הכלבים שלהם, אז אנחנו מזמינים את כל המשפחות להגיע עם הכלבים ללכת איתנו. גם עמותות נוספות ברחבי הארץ ישתתפו ויפתחו את השערים שלהן לאימוץ, גם בשישי ובשבת. אז כולם מוזמנים להגיע ולאמץ. אין כמו כלבים בתקופה הזו כדי לעשות לנו טוב".
בריאיון סיפרה נופר על מצבה של רימון, שכאמור שוחרר בסוף החודש שעבר: "היא חזרה אל המשפחה, היא חזרה אלינו, היא מתחילה לאט-לאט להתאושש, אבל היא עברה טראומה כל כך גדולה שזה יקח לה זמן, ובעיקר היא מאוד מתגעגעת ליגב. יגב נמצא שם והיא נמצאת פה. זה לא פשוט בכלל לאף אחד, ואנחנו נעטוף אותה כמה שצריך ובעיקר נמשיך להילחם עד שהוא יחזור, כי היא לא תוכל להתאושש ולהחלים כל עוד הוא נמצא שם".
3 צפייה בגלריה
יגב (בן) ורימון (בת) בוכשטב
יגב (בן) ורימון (בת) בוכשטב
יגב ורימון בוכשטב עם אחד הכלבים
הפעילות בתל אביב תחל בשעה 9:45. לפי הודעת המארגנים ההתכנסות תתקיים ברחוב ויצמן 1, סמוך לבית המשפט, ומשם יצאו המשתתפים לתהלוכת כלבים ואנשים, שתסתיים בכיכר החטופים. בין מארגני האירוע: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, תנו לחיות לחיות, כלבים בצו 8, בשביל בעלי חיים, גלבוע אוהבות חיות, כלב פגום, כלבים עושים טוב, הום דוג, SOS חיות ועמותת חבר למען הכלבים.