לא רק כלי נשק וסמים מצאו שוטרים מהדרום במהלך מבצע מיוחד: במהלך מבצע לאיתור כלי נשק וסמים במגזר הבדואי בנגב, השוטרים מצאו ברהט את "חץ", כלב שנגנב מבאר שבע לפני כחצי שנה. שוטרי מרחב נגב, שרכשו סורקי שבבים מכספם, הצליחו לאתר את בעליו של כלב הרועה הבלגי. הכלב, שהורעב, חזר שמח ומאושר לביתו.
חץ, בעליו והשוטרים, בפגישה נוספת אחרי שהכלב הוחזר


במבצע, שבו נתפסו מטענים וכלי נשק ברהט, הבחינו שוטרי תחנת המשטרה המקומית קשור בשרשרת ברזל, רזה ורעב וללא מים לידו. השוטרים בדקו באמצעות הסורק אם מדובר בכלב ששייך לאדם אחר. השוטרים רוכשים את הסורקים, שכן גניבת הכלבים בנגב, כך לפי גורמים במשטרה, הפכה לתופעה נרחבת. בבדיקה עלה כי מדובר בכלב בשם "חץ", שנגנב מהבעלים שלו בבאר שבע.
קצין המודיעין של תחנת רהט, פקד עמירם בוטבול, סיפר כי "הכלב היה בלי מים, בלי אוכל, רזה מאוד. הבאנו את הסורק מהתחנה ואיתרנו את הבעלים. תוך שעה הוא הגיע עם הבן שלו. הכלב זיהה אותו מיד וקפץ עליו. זה היה מרגש. בתחנה כבר היו לנו כמה מקרים כאלה, אבל בכל פעם זה מרגש מחדש. אנחנו אמנם עוסקים בפשיעה קשה, אבל לפעמים האירועים וההצלחות הקטנות האלה מרימות לנו".
3 צפייה בגלריה
הכלב חץ הוחזר לבעליו
הכלב חץ הוחזר לבעליו
הכלב חץ הוחזר לבעליו
ג'קי סבן, הבעלים של "חץ", סיפר: "התקשר אליי בערב שוטר מתחנת רהט. הוא אמר לי 'שלום, אני קצין בתחנה'. שאלתי 'מה עשיתי?'. הקצין שאל אם גנבו לי כלב. אמרתי שכן. הוא אמר לי שהכלב נמצא פה ומצאו אותו לפי השבב. הם החזיקו את הכלב עד שהגעתי. הוא היה עור ועצמות. התעללו בו. צריך לטפל בו עכשיו ולנסות להחזיר אותו לפחות קצת לאיך שהיה. הוא מה זה שמח עכשיו שהוא בבית. כשהגעתי רק אמרתי את השם שלו 'חץ', הוא רץ אליי וכמעט הפיל אותי".
3 צפייה בגלריה
שוטרים עם הכלב חץ
שוטרים עם הכלב חץ
שוטרים עם הכלב חץ
3 צפייה בגלריה
הכלב חץ, נמצא קשור ברהט וללא מים ומזון
הכלב חץ, נמצא קשור ברהט וללא מים ומזון
הכלב חץ, נמצא קשור ברהט וללא מים ומזון
במתחם ברהט, שבו אותר הכלב, השוטרים הותקפו ובעל המקום נעצר. במהלך החיפוש נתפסו שני מטעני צינור, אקדח תופי, מצתים למטען נפיץ, קופסת הפעלה ורימון אימונים שעבר הסבה. בנוסף, נתפסו גם סמים מסוכנים בכמות גדולה של נייס גאי, קריסטל וחשיש.
כמו כן, בפעילות שוטרי תחנות מרחב נגב, בסיוע לוחמי יחידות יס"מ נגב, יואב, מג"ב וכלבנים - אותרו ונתפסו בערערה בנגב מאות כדורי רובה 5.56, שני שכפ"צים וקסדה, אקדח ומחסנית. באזור תל שבע חשפו כוחות המשטרה מנהרה באורך עשרות מטרים, שהובילה למעבדה תת קרקעית משוכללת לגידול קנאביס. במקום הושמדו כ-170 צמחים ונעצר חשוד כבן 30. במשטרה מסרו כי "פעילות זו הנה המשך למאמץ הממוקד כנגד האלימות והחזקת אמל"ח לא חוקי אשר נמשך מאז השבוע החולף". בין היתר בכסייפה נתפסו שני כלי נשק מסוג קארל גוסטב עם מחסנית ורימון, ברהט נתפסו רובה M16 ושתי מחסניות, קארל גוסטב ומחסנית.