מבזק החדשות הטובות
(צילום: משה מזרחי)

נפתח את מבזק החדשות הטובות בשאלה – מה זה? אז זה הזמן להכיר את השכנות שלנו.
3 צפייה בגלריה
הגלקסיות השכנות
הגלקסיות השכנות
הגלקסיות השכנות
(צילום: European Southern Observatory (ESO))
שביל החלב הוא הגלקסיה שלנו, שכוללת בתוכה את מערכת השמש וכדור הארץ. אבל לשביל החלב שכנות גלקטיות צבעוניות ומרהיבות, ועכשיו הן נחשפות לראשונה במלוא הדרן על ידי הטלסקופ הגדול של מצפה הכוכבים הדרומי באירופה.
באמצעות הטלסקופ המשוכלל הזה, שמצויד בטכנולוגיה חדשנית, מדענים פועלים לאתר אוכלוסיות של כוכבים צעירים וריכוזי גזים חמים סביבם, הכול כדי לגלות ממצאים חדשים שעשויים להשפיע על החיים שלנו כאן בכדור בארץ.
הרעיון הוא ללמוד עוד על איך נוצרים כוכבים וכיצד הם מתפתחים. זה לא רק מידע חשוב, אלא גם תיעוד יפה.
ועכשיו שימו לב, שימו לב: הודעה מה-FDA, שלא קשורה לקורונה, אבל משמחת במיוחד. מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר לראשונה אי פעם תרופה ללימפומה בכלבים.
3 צפייה בגלריה
מנטה
מנטה
(צילום: Shutterstock)
מדובר על מחלה שפוגעת במאות אלפי כלבים בשנה ברחבי העולם, ומהווה 24% מסך מקרי הסרטן אצל כלבים, מה שהופך אותה לקטלנית ביותר.
התרופה, מספרים לנו, בטוחה ובעלת יעילות גבוהה, וזאת לאחר שנבדקה על קבוצת מחקר של כ-160 כלבים שסבלו מלימפומה. מדובר על כלי חשוב נוסף שיסייע לווטרינרים בהארכת איכות החיים של החברים על ארבע, רק בריאות.
ולסיום, שמישהו יזמין את חטיבת הזיהוי הפלילי כי יש לנו פה טביעת אצבע היסטורית. פסל בן 500 שנה נמצא ועליו טביעת אצבע, שככל הנראה שייכת ללא אחר מאשר מיכלאנג'לו.
3 צפייה בגלריה
הפסל הלא גמור
הפסל הלא גמור
הפסל הלא גמור
(צילום: מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון)
מומחים במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון גילו את הסימן על פסלון אדום כהה משעווה, שככל הנראה היה חלק מקבוצת פסלים שהאמן הכין כדי לקשט את קברו של האפיפיור יוליוס השני ברומא.
מיכלאנג'לו לא השלים את העבודה, בשל שינוי בלוח הזמנים של הקבורה. מיכלאנג'לו ידוע כמי שהשמיד יצירות שלא סיים, לכן מדובר בממצא היסטורי, מרגש ונדיר מאוד.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי