(צילום: אסף חן)

חובב נחשים פיתח מתקן, המאפשר לנחש "לנהוג" ברכב מיוחד. מדובר במתקן רובוטי, שזז לפי התנועות של הנחש, שלמעשה עכשיו יש לו מעין רגליים.
עשרות מיליוני שנים של שינויים גנטיים עברו על עולם הנחשים. הם איבדו את הרגליים הקדמיות שלהם, לאחר מכן את האחוריות שלהם – מה שמאפשר להם רק לזחול. מאובן בעל שתי רגליים בן כ-95 מיליון שנה נחשף בעבר, והוא מראה שהיו לנחש הקדום רגליים אחוריות חזקות.
הנחש עם "הרגליים"
(צילום: אלן פאן)
אז אלן פאן עושה את מה שהוא אוהב, ולכן הוא בחר "להחזיר" לנחשים את הרגליים. הוא צפה בתנועות של לטאות בדרך להרכיב את התותבת שלו לנחשים.
נציין שההיסטוריה מראה שטוב לנחשים בלי רגליים, מבחינה אבולוציונית הנחש איבד את רגליו, כדי להתאים את עצמו ככל הנראה לחיים במחילות, אבל בכל זאת מדובר בניסוי אבולוציוני מעניין ומגניב.
ונישאר בתחום בעלי החיים. כלבה, שנעלמה למשך חודשיים, נמצאה בחיים בתוך מערה במדינת מיזורי בארה"ב. הבעלים שלה ג'ף כבר כמעט שוויתר מלראות שוב את אבי, הכלבה שלו, שנעלמה בתחילת חודש יוני.
הכלבה לפני שחולצה מהמערה
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
חודשיים לאחר מכן הוא קיבל הודעה מהשכן שלו: "כלבה נמצאה בתוך מערה. ייתכן שזו הכלבה שלך?" כשקיבל תמונה שצילם אחד המחלצים, כבר לא היה לו ספק. זו הייתה הכלבה שלו. מה שעוד יותר מדהים הוא שהכלבה של ג'ף היא כמעט בת 14 – כלבה מבוגרת שהצליחה לשרוד 60 ימים במערה.
החיפושים אחריה לא עזרו, גם לא פרסום בפייסבוק או פנייה לשכנים ולמשטרה. איש לא ראה את אבי. ואז, כשמשפחה טיילה באזור, היא מצאה אותה וקראה למחלצים. "היא פשוט שכבה שם מכורבלת", הם מספרים, "היא הרימה את ראשה והסתכלה עלינו, אבל לא הגיבה". בזכות שמיכות וקצת אוכל, היא הצליחה להתאושש מעט. מאז היא כבר העלתה את הקילוגרמים שהשילה בזמן היעדרה, וחזרה לכשכש בזנב. .
ולסיום, חדשות טובות ורטובות מהחלל. מדענים טוענים כי ייתכן שאסטרואידים הביאו מים לכדור הארץ. מדובר על מחקר שנעשה בשש השנים האחרונות, במהלכו חוקרים ניתחו דגימות נדירות שנאספו ממשימת חלל יפנית, ופורסמו בכתב העת Nature.
האסטרואיד ריוגו
(צילום: סוכנות החלל היפנית)
המדענים בדקו קצת יותר מחמישה גרמים של סלעים ואבק שנאספו מהאסטרואיד ריוגו – וגילו עליהם חומר אורגני – שייתכן והיה אחד ממקורות העיקריים של מים בכדור הארץ. העברת המים על ידי האסטרואיד אל כדור הארץ הוא עדיין נושא לוויכוח, הם טוענים, אבל ויכוח מדעי שמכיל חדשות טובות.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי