אחת משתי גורילות ההרים, שתועדו בסלפי המפורסם בפארק ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו על ידי פקח, מתה בגיל 14. בפארק אמרו כי הגורילה נדקאסי מתה לאחר מחלה קשה.
1 צפייה בגלריה
נדקאסי משמאל עם גורילה נוספת והפקח מתייה שמאבו
נדקאסי משמאל עם גורילה נוספת והפקח מתייה שמאבו
נדקאסי משמאל עם גורילה נוספת והפקח מתייה שמאבו
התמונה המפורסמת צולמה לפני כשנתיים וחצי בבית מחסה לגורילות בפארק הלאומי וירונגה שבצפון-מזרח המדינה. שתי הגורילות שתועדו בתמונה הובאו לשם ב-2007, אחרי שציידים הרגו את הוריהן. כשנמצאו, אחת מהן הייתה בת חודשיים בלבד והשנייה בת ארבעה חודשים. מדובר במקלט לגורילות יתומות, שהן חלשות מדי בכדי לחזור לטבע.
סגן מנהל הפראק אמר אז ששתי הגורילות גדלו עם הפקחים שמצאו אותן, הביאו אותן לפארק. "הן חושבות שהפקחים הם ההורים שלהן ומחקות אותם", הוא הסביר אז כיצד למדו הגורילות לחקות בני אדם.
בהודעה של הפארק, שפורסמה אתמול (יום ה'), נכתב: "בצר רב אנחנו מודיעים על מותה של גורילת ההרים היתומה והאהובה, נדקאסי, שהייתה במרכז סנקקווקה של הפארק במשך יותר מעשור".
עוד נכתב בהודעת הפארק כי "נדקאסי נשמה את נשימתה האחרונה בזרועותיו האוהבות של המטפל שלה, אנדרה באומה". בפארק אמרו כי מצבה של הגורילה הידרדר במהירות, עד שמתה ב-26 בספטמבר.
"זו הייתה זכות לתמוך ולדאוג ליצור כה אוהב", אמר באומה בהצהרה. "האופי המתוק והאינטליגנציה של נדקאסי הם שעזרו לי להבין את הקשר שבין בני אדם לקופים גדולים ולמה עלינו לעשות כל דבר על מנת להגן עליהם".
המטפל הוסיף כי ראה בגורילה כבת משפחה: "אהבתי אותה כמו את הילדה שלי, והאישיות העליזה שלה העלתה חיוך על פניי בכל פעם שראיתי אותה".
בפארק עצמו התייחסו בעבר לעמידה הזקופה של הגורילות. סגן מנהל הפארק אמר אז כי עמידה על שתי רגליים היא הדרך שלהן "ללמוד להיות בני אדם".