היחידה לחקר עב"מים מטעם הפנטגון החל להפעיל אתר אינטרנט חדש, שבו תינתן לציבור גישה מקוונת למידע מסווג על תצפיות מדווחות. כך דיווחו כלי תקשורת בארצות-הברית.
על פי הדיווח ב-usa today, אתר האינטרנט יופעל על ידי המשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים (AARO), משרד חדש יחסית של הפנטגון, שהוקם לאחרונה על מנת להתמקד בפעילויות ובתופעות חריגות ולא מזוהות, במטרה לסייע בזיהוי איומים אפשריים על בטיחות הפעולות הצבאיות של ארה"ב ועל הביטחון הלאומי של המדינה.
טייסת הצי לשעבר אלכס דיטריך מספרת על מפגש עם עב"ם

משרד ההגנה האמריקני הכריז על האתר המקוון בהודעה לעיתונות, תוך שימת דגש על העובדה כי יהיו בו תמונות וסרטוני וידאו של עב"מים, שאושרו לפרסום. בנוסף לכך, האתר יהיה מקום שבו אנשי ממשל אמריקנים וצבא ארה"ב יוכלו לדווח על חפצים המפירים את המרחב האווירי של ארה"ב או טסים באופן שגובר על יכולות הטכנולוגיה האנושית.
"מתוך החובה לשקיפות אל מול העם האמריקני, ישמש אתר האינטרנט החדש כמאגר זמין לציבור בכל הקשור לעבודתם של אנשי AARO בנוגע לעב"מים, תוך עדכון רציף בכל הקשור לפעילויות ולממצאים העדכניים ביותר בנושא", נמסר מטעם מחלקת ההגנה של ארצות הברית.
המשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים הוקם לאחר שביוני 2021 משרד ראש המודיעין הלאומי של ארה"ב העביר דוח ממשלתי, שבו צוינו 144 מקרים של מה שהממשל האמריקני כינה רשמית "תופעות אוויריות לא מזוהות", אשר דווחו על ידי טייסי הצבא האמריקני מאז 2004.
2 צפייה בגלריה
עב"מים עב"ם מסמכי CIA מסצ'וסטס 1952
עב"מים עב"ם מסמכי CIA מסצ'וסטס 1952
עב"מים, מסצ'וסטס 1952
(מתוך אתר "בלק וולט")
ב-usa today דווח עוד כי נתון זה קפץ השנה ליותר מ-500 מקרים מסוג זה, אם כי מרבית המקרים נותרו בלתי מוסברים כהתרחשויות טבעיות (כלי טיס בלתי מאוישים או בלונים לחיזוי מזג אוויר), למרות שנות מחקר רבות. בהקשר זה, ישנם אסטרופיזיקאים שמזהירים כי הסברים מהעולם האחר אינם סבירים, אפילו בהיעדר הסבר טבעי.
האתר המקוון כולל כעת קומץ סרטונים, שחלקם פוענחו וחלקם נותרו כתעלומה לא פתורה. כל סרטון מכיל תיאור קצר עם הסבר מאת AARO היכן צולם הסרטון ומה מאפייני האובייקט המצולם. האתר כולל גם קישורים למבחר חוקים, תזכירים, תדרוכים לקונגרס והודעות לעיתונות הקשורות לעב"מים.
הפנטגון מתכנן לעדכן את האתר בסתיו הקרוב כדי לכלול בו כלי מאובטח, שיאפשר לעובדי הממשל האמריקני בהווה ובעבר, כמו גם לאנשים נוספים שמכירים בתוכניות או בפעילויות ממשלתיות, ליצור קשר ישירות עם AARO על מנת למסור דיווחים. גם לציבור הרחב תינתן האפשרות הזו, החל מהחודשים הקרובים, כך נמסר מטעם מחלקת ההגנה האמריקנית.
ההצהרה לגבי האתר המקוון מגיעה בזמן של לחץ גובר על הצבא והממשל בארה"ב לפרסם מידע נוסף על מה שידוע על אודות העב"מים. ביולי האחרון שלושה אנשי צבא לשעבר הופיעו בפני ועדת המשנה לפיקוח על בית הנבחרים, שם דיוויד גרוש - שנמנה על מערך המודיעין האמריקני בעבר - הפנה בין היתר אצבע מאשימה כלפי בכירי הממשל על כך שהם מסתירים מידע ומפקיעים כספים לטובת פעולות בנושא העב"מים, טענות שהוכחשו שוב ושוב על ידי אנשי הפנטגון.
לאחר הדיון, שלושה רפובליקנים ודמוקרט אחד בוועדת המשנה של בית הנבחרים שלחו מכתב ליו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי, שבו קראו להקמת ועדה נבחרת שתחקור את נושא העב"מים לעומק. מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, קידם גם השנה חקיקה שתחייב את היושבים בפנטגון לפרסם כל מידע בנושא ולמסור אותו לוועדה בעלת סמכות לבטל את סיווג המידע.