מבזק חדשות טובות 
(צילום: אבי חי)


התמנון היא חיה כל כך מיוחדת ואינטליגנטית, שהיא כיכבה לא פעם במבזקי החדשות הטובות של ynet. והנה, היא עושה זאת שוב עם יכולת שמצליחה להדהים את החוקרים.
תמנונים הם למעשה כמו הזיקיות של הים. קשה לעקוב אחריהם, מכיוון שהודות לרקמות עור קטנות ומלאות פיגמנטים, הם יכולים לשנות את הצבע שלהם והתדפיסים שעל גופם, במהירות שיא. הדבר עוזר להם להסוות את עצמם טוב ולהימנע מטורפים.
מחקר חדש מצא מין של תמנון זברה, עם דפוס בסיסי ומיוחד, כמו "טביעת אצבע אנושית" ייחודית, שעשויה לסייע למדענים לעקוב אחר התמנון וללמוד את צעדיו. סיבה טובה נוספת ללמוד אותו, היא שבניגוד לתמנונים אחרים, שמתרבים רק פעם אחת לפני שהם מתים, התמנון הזה הראה יכולת להטיל ביצים יותר מפעם אחת.
3 צפייה בגלריה
התמנון מסקרן
התמנון מסקרן
התמנון מסקרן
(צילום: אוניברסיטת שיקגו)
הפסים שעל גופו אינם משתנים, ובבדיקות מעבדה החוקרים הוכיחו זאת פעם אחר פעם. עד למחקר הנוכחי, היה רק תמנון אחד לפני מין הזברה, שהיו לו סימנים ייחודיים מספיק לזיהוי חוזר, כך שפרויקטים כאלה של ביולוגיה ימית עשויים לעזור לנו להבין יותר על החיות המופלאות הללו.
ועכשיו, לתמונה יוצאת דופן. היא נראית כמו ענן בשמיים בשילוב של בינה מלאכותית וקצת משחק צבעים בפוטושופ, אבל זהו דבר אחר לגמרי. אמנם כן מדובר בענן, אבל ענן כוכבי, המקום שבו כוכבים נולדים.
טלסקופ החלל האבל חוגג 33 ונאס"א מפנקת אותנו עם כל היופי הזה, שנקרא גם בשם הקליט NGC 1333. להאבל יש את היכולת הייחודית להשיג תמונות מאור אולטרה סגול ועד אינפרא אדום, מה שמביא לתוצאה של אזור מלא בגזים זוהרים ואבק שחור כהה, סביב מאות כוכבים שנוצרו בתוך ענן.
3 צפייה בגלריה
התמונה המדהימה של טלסקופ החלל האבל
התמונה המדהימה של טלסקופ החלל האבל
התמונה המדהימה של טלסקופ החלל האבל
(צילום: נאס"א)
אזורים היוצרים כוכבים כמו NGC 1333 כוללים עננים ענקיים של מימן מולקולרי ואבק שמתקבצים יחדיו תחת כוח הכבידה ויוצרים כוכבים. התמונה מציעה לא רק הצצה לחלל, אלא גם אחורה בזמן, מכיוון שהאור המגיע להאבל מ-NGC 1333, שנמצא כ-960 שנות אור מכדור הארץ, והוא בן מאות שנים. לפי נאס"א, טלסקופ החלל האבל ביצע 1.6 מיליון תצפיות במהלך חייו עד כה.
ולסיום, חדשות טובות מצ'אד שבאפריקה. שם חשבו שאריות נכחדו כיוון שלא ראו אותם מ-2004. אלא שלאחרונה זוהתה שם לביאה, במצלמות שמפוזרות בפארק הלאומי, והיא נראתה בריאה, חזקה ובערך בת 5, כך על פי החוקרים.
3 צפייה בגלריה
הלביאה בצ'אד
הלביאה בצ'אד
הלביאה בצ'אד
(צילום: PN SENA OURA, CHAD MEPDD/WCS)
שמחה גדולה נרשמה בקרב אנשי שימור חיות הבר, בעיקר בשל העובדה שהם בטוחים שהיא אינה לבד. כיוון ש"נקבות הן הבסיס לכל אוכלוסיית האריות" ויש שיגידו גם לאוכלוסיות אחרות. מה שבטוח, הן משוטטות במקום שיש בו טרף וככזה שבטוח לגדל בו גורים.