הישג לארגונים הירוקים: השרה להגנת הסביבה תבחן כל בקשה של קצא"א להגדלת כמויות ייבוא נפט גולמי, ותשיב לכל בקשה כזו תוך 60 יום. בנוסף, סוכם כי קצא"א תציג סקר סיכונים עדכני תוך שישה חודשים. כך סוכם בפגישה שנערכה אתמול (יום ג'), שבה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן והשר לשיתוף-פעולה אזורי דודי אמסלם.
המשמעות היא ההורדה מסדר היום הממשלתי את הצעת מחליטים לביטול מדיניות "אפס תוספת סיכון למפרץ אילת". הדבר בולם הגדלה, שעלולה להיות מסוכנת, של היקפי שינוע הנפט של קצא"א במפרץ אילת, לאורך הנגב ובחופי אשקלון ואשדוד.
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול מסוף קצא"א באילת
הפגנה מול מסוף קצא"א באילת
הפגנה מול מסוף קצא"א באילת
(צילום: החברה להגנת הטבע)
השר סילמן אמרה: "הדגשתי כי מדיניות המשרד להגנת הסביבה בנושא איתנה ונשארת על כנה. לצד המחויבות שלנו להגנת הסביבה במפרץ אילת, לאור נכסי הטבע בעלי הייחודיות הבין-לאומית ולצד הצורך למנוע נזקים כלכליים למשק הישראלי ובמיוחד לכלכלת העיר אילת כתוצאה מאירוע זיהום ים, יש הכרה בצורכי משק האנרגיה".
עוד אמרה השרה להגנת הסביבה: "בפגישה סוכם כי כל בקשה של קצא"א תיבחן בהתאם לשיקולים המרכזיים של בריאות הציבור והגנת הסביבה בכלל והסביבה הימית בפרט. כמו כן, הבהירו השרים בדיון כי מכלל אילת חיוני לתמיכה במשק הדלק בישראל בזמן חירום והנושא ייבחן בהתאם, במסגרת בחינת הבקשות. העבודה המאומצת של המשרד, יחד עם נציגי השלטון המקומי והאזורי והארגונים הרלוונטיים, מוכיחה כי מחויבות אמיתית לסביבה משתלמת. אנו נמשיך לעקוב מקרוב ולוודא שהאיזון בין צורכי המשק לבין הגנה על נכסי הסביבה נשמר לאורך זמן".
2 צפייה בגלריה
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ממטה המאבק, המשלב ארגוני הסביבה, בריאות ציבור ורשויות מקומיות, נמסר: "אנו מברכים את השרה סילמן ואת הצוותים המקצועיים על עמידתם הנחושה אל מול לחצי קצא"א - כדי למנוע סיכון לביטחון ובריאות הציבור, למתקני התפלה ואנרגיה, לטבע ולסביבה ולענף התיירות. תודה לחברות וחברי קואליציית הארגונים, לראשי הערים של אילת ואשקלון, פורום רשויות החוף, השלטון המקומי, המועצות האזוריות וראשי הרשויות בנגב והערבה ותושבים שפועלים ביחד כל החודשים רבים בעניין".
עוד נמסר: "אנו מגנים את הלחץ שמפעילה חברת קצא"א להכפלה של כמויות הנפט שיפרקו ויזרמו דרך מפרץ אילת, באשקלון ובנגב – נפט שאינו מיועד למשק הישראלי, אלא לרווח עסקי לקצא"א. אנחנו ממשיכים במאבק תוך קריאה לממשלת ישראל למנוע את הפקרת התושבים במחשכים וליצור שקיפות וריסון של פעילות קצא"א - כי בטחון הציבור וטובתו ראשונה במעלה".