יותר מ-5 מיליון בני אדם באזור העיר שיאמן בסין קיבלו השבוע הוראה לערוך בדיקת קורונה. כך דווח בלי תקשורת במדינה. אבל לא רק בני אדם עברו את הבדיקה. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות בסין נראו גם דגים ובעלי חיים ימיים נוספים עוברים את הבדיקה לזיהוי הנגיף.

בניגוד לרוב מדינות העולם, שהסירו את רוב ההגבלות שהוטלו בעקבות התפרצות הקורונה לפני כשנתיים וחצי, סין - שם התפרץ הנגיף בדצמבר 2020 - עדיין נוקטת ביד קשה ועדיין מוטלים סגרים על אזורים שבהם זוהו התפרצויות של הנגיף.
ב-BBC דווח כי בשיאמן התקבלה החלטה רשמית, שגם בעלי חיים ימיים יצטרכו לעבור את הבדיקה, שבה מחדירים מטוש לחלל הפה. לפי ההחלטה, כאשר דייגים חוזרים לנמל עם דגים, בעלי החיים, שנתפסו ברשת, צריכים לעבור בדיקת קורונה.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לדג בסין
בדיקת קורונה לדג בסין
בדיקת קורונה לדג בסין
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
עובד בלשכה העירונית לפיתוח האוקיינוסים של שיאמן אמר ל-South China Morning Post, כי לא מדובר במקום הראשון בסין שמבצעים בדיקות כאלה: "הפקנו לקחים מהאינאן, שדה להתפרצות חמורה". אותו עובד הוסיף כי החשש הוא שמדובר בדגים שהובאו ממדינות אחרות.
ב-CNN פורסם כי בשיאמן התגלו 10 מקרי קורונה חדשים ביום שישי, מה שהביא את המספר הכולל בהתפרצות האחרונה ל-65 חיוביים לנגיף. בשל ההתפרצות, בעיר הנמל נפתחו שלושה סבבים של בדיקות המוניות עבור 5 מיליון תושביה, החל מיום רביעי האחרון.
2 צפייה בגלריה
גם היפופותם עובר בדיקה
גם היפופותם עובר בדיקה
גם היפופותם עובר בדיקה
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
אתר חדשות, בניהול המדינה, הפועל באזור שיאמן פרסם כי "דרישת הבדיקה, הן לדייגים והן למה שהם תפסו, יושמה כדי לחזק את קו ההגנה של מגפה ימית ולמנוע בקפדנות את ייבוא ​​המגיפה מהים".
פרט לגולשים שהביעו תמיהה על בדיקת הדגים, גם אנשי אקדמיה לא מבינים מדוע הסינים החליטו לבדוק גם בעלי חיים ימיים. ג'ין דונגיין, פרופסור בבית הספר למדעי ביו-רפואי של אוניברסיטת הונג קונג, אמר ל-CNN שהמדיניות היא "בזבוז משאבים". לדבריו, "הם צריכים להתמקד באנשים ולא בדגים".