(צילום: סטס קופולו)


הכירו את היצור המוזר שתועד שוחה באיטיות על קרקעית האוקיינוס. יש לו מחושים כתומים וזוהרים, דמויי ספטגי, מברשת לניקוי אבק או פונפון, והוא עשה לאחרונה את הופעת הבכורה שלו באינטרנט. אז מה זה? מסתבר שמדובר בסוג של תולעת ים, שתועדה בעומק של שני קילומטרים מתחת לפני המים, על ידי מצלמה המופעלת בשלט רחוק מול חופי מקסיקו.
החוקרים טוענים שמדובר במין חדש, שעדיין לא קיבל שם רשמי. אין לו עיניים או זימים, והוא משתמש בזרועות שלו כדי לאכול. בניגוד לשאר בני מינה, התולעת הזאת מבלה את רוב חייה על קרקעית האוקיינוס, ולא במחילות.
3 צפייה בגלריה
הייצור המוזר שתועד באוקיינוס
הייצור המוזר שתועד באוקיינוס
היצור המוזר שתועד באוקיינוס
(צילום: MBARI)
במכון המחקר מונטריי ביי אמרו כי לא ברור עדיין באיזה עומק התולעת חייה, אבל רוב התצפיות שלה היו בעומק של שני קילומטרים מתחת לפני המים. החוקרים מצפים לפגוש עוד יצורים בלתי שיגרתיים במהלך המחקר, ובמכון המחקר אמרו כי "אין ספק שעוד תולעים נפלאות רבות ממתינות לגילוי במעמקים המסתוריים של האוקיינוס".
וממעמקי האוקיינוס, לאיטליה של פעם. חוקרים באיטליה ממשיכים לחשוף מידע על החיים בעיר פומפיי, שנחרבה לפני כ-2,000 שנה בהתפרצות הר הגעש וזוב.
ההתפרצות כיסתה את העיר באבק, מה ששימר את המבנים שלה. בעקבות כך, אומרים על פומפיי שהיא נראית כאילו הזמן עמד בה מלכת.
3 צפייה בגלריה
שרידים בפומפיי
שרידים בפומפיי
שרידים בפומפיי
(צילום: Parco Archeologico di Pompei)
כעת, מדענים חושפים ממצאים מהעיר הייחודית הזאת, שמדגישים כיצד חיי בה מעמד הביניים. שולחנות, מדפים, ארון, כלי מטבח, אפילו בד של כרית נמצאו במקום - התגליות האלה מעשירות את הידע של ארכיאולוגים, וגם שוטפות את העיניים שלנו, על הסביבה הביתית של אזרחי העיר.
בעשורים האחרונים החפירות התמקדו בעיקר בווילות המפוארות באזורי העשירים, וכעת יש לנו הצצה כיצד חיו גם האנשים הפשוטים.
ועכשיו, לכוכב שלנו – ג'יימס ווב. טלסקופ החלל שמתעד את הגלקסיות הרחוקות ביותר ביקום שלנו, ומשאיר אותנו פעורי פה פעם אחר פעם, צילם לראשונה את הכוכב הרחוק ביותר הידוע לנו - ארנדל.
3 צפייה בגלריה
הכוכב המרוחק ביותר שתועד
הכוכב המרוחק ביותר שתועד
הכוכב המרוחק ביותר שתועד
(צילום: טלסקופ החלל ג'יימס ווב, נאס"א)
מדובר בכוכב כחול שלפני קצת פחות מ-13 מיליארד שנים האיר את היקום המוקדם. מדובר בתיעוד מעניין, כי הכוכב הזה למעשה מדיח מהמקום הראשון כוכב אחר שצולם בעבר על ידי טלסקופ החלל האבל, ונחשב הוא לכוכב הרחוק ביותר. אלא שעכשיו אנחנו יכולים לצפות רחוק יותר, ובקרוב מאוד אסטרונומים יוכלו ללקט עוד רמזים על מחזיק השיא החדש, שהתגלה בקבוצת הכוכבים Cetus.