חיל החלל האמריקני עוקב אחר פסולת בחלל, לאחר שלוויין מתוצרת בואינג התפוצץ בתחילת השבוע. כך הודיעה החברה שמפעילה את לוויין התקשורת. הסיבה להתפוצצות הלוויין אינה ידועה עדיין.
ב-CBS דווח כי הלוויין Intelsat 33e, ששוגר בשנת 2016 ומספק תקשורת ברחבי אירופה, אסיה ואפריקה, חווה "תקלה" ביום שבת. על פי הודעת החברה, נעשו ניסיונות יחד עם בואינג על מנת לנסות לתקן את הלוויין, אך בהמשך הודיע חיל החלל כי הלוויין התפוצץ.
2 צפייה בגלריה
הדמיה של הלוויין שהתפוצץ
הדמיה של הלוויין שהתפוצץ
הדמיה של הלוויין שהתפוצץ
(הדמיה: בואינג)
בחיל החלל של ארצות הברית אמרו כי מאז התפוצצות הלוויין הם עוקבים אחר "בסביבות 20 חלקים קשורים" בחלל. הסוכנות אמרה כי אין "איומים מיידיים" ונעשו הערכות שגרתיות כדי להבטיח שהבטיחות בחלל לא נפגעה. עם זאת, ברוסיה דווח כי מספר החלקים שנצפו כתוצאה מההתפוצצות גבוה יותר.
"אנו מתאמים עם יצרנית הלוויינים, בואינג, וסוכנויות ממשלתיות כדי לנתח נתונים ותצפיות", כתבה חברת Intelsat בהודעה לעיתונות. "ועדה לבדיקת כישלונות התכנסה כדי להשלים ניתוח מקיף של הגורם לתקלה". מדובר בלוויין שתוכנן לפעול עד 2031 והחברה שמפעילה אותו אמרה כי היא תדאג להמשיך לספק את השירות ללקוחותיה ברחבי העולם.
באתר Livescience נכתב כי הלוויין, ששקל כ-6,600 ק"ג על כדור הארץ, והיה בערך בגודל של לימוזינה, תוכנן ויוצר על ידי בואינג. למעשה, כך פורסם, Intelsat 33e הוא הלוויין השני ששוגר לחלל כחלק מהדור הבא של בואינג, שכונתה "פלטפורמת EpicNG".
הלוויין הראשון, שזכה לשם IS-29e, פסק לעבוד גם הוא לאחר כמה שנים בחלל. מבדיקות שנערכו, הלוויין הקודם חדל לפעול בשל דליפת דלק, שנגרמה על ידי פגיעת מיקרו-מטאורואיד או סופת שמש.
2 צפייה בגלריה
החללית של בואינג על כן השיגור
החללית של בואינג על כן השיגור
החללית של בואינג על כן השיגור. חזרה בסוף ריקה
(צילום: REUTERS/Joe Skipper/File Photo)
חברת בואינג חוותה לא מעט משברים בשנים האחרונות, כשהאחרון ביניהם הוא ההחלטה להחזיר את חללית הסטארליינר ריקה לכדור הארץ, בשל תקלה. בנאס"א החליטו שלא לסכן את שני האסטרונאוטים, ששוגרו לתחנת החלל בטיסת הבכורה של החללית שייצרה בואינג, והם צפויים לחזור בחודש פברואר בחללית של SpaceX. כתוצאה מכך ישארו שני האסטרונאטים סוניטה וויליאמס ובארי ווילמור שמונה חודשים בחלל, במקום שמונה ימים, כפי שתוכנן במקור במשימה.