הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב (EPA) העבירה מענק לארגון Climate Justice Alliance (CJA), שטוען שישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה. אותו ארגון ביקש לעצור את הסיוע הכלכלי והצבאי לישראל. לפי רשת פוקס מדובר במענק בגובה של כ-50 מיליון דולר. הצעד עורר זעם והשבוע יצאה סנאטורית נגד העברת המענקים לארגון המתבטא בחריפות נגד ישראל.
הארגון קרא לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ולקונגרס לדרוש הפסקת אש מיידית בעזה, בטענה כי מתבצע שם רצח עם, שאותו מממנים משלמי המיסים האמריקנים. לטענת הארגון, "אנחנו עומדים לצד השלום ותומכים בזכות של העם הפלסטיני להגדרה עצמית, לדה-קולוניאליזציה ולחיים".
1 צפייה בגלריה
מחאה אנטי ישראלית של  Climate Justice Alliance
מחאה אנטי ישראלית של  Climate Justice Alliance
מחאה אנטי ישראלית של Climate Justice Alliance
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
לטענתם, במשך שנים הפלסטינים נושמים אוויר מזוהם וצורכים אוכל שגדל באדמה, שזוהמה על ידי פצצות וכלי הרס אחרים. את ההתקפות הישראליות על עזה, שבוצעו בתגובה לטבח ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר, הגדירו כ"התקפות ג'נוסייד" על האוכלוסיה האזרחית.
"הדרך לצדק אקלימי עובר דרך שחרור פלסטין", טען אחד מנציגי הארגון בסרטון שזמין לצפייה באתר האינטרנט. "שני הנושאים משקפים את שורשי המשבר שכולנו נמצאים בו... בואו נלמד מההתנגדות הפלסטינית... שעה שאנחנו פועלים לשחרר את פלסטין, פלסטין משחררת אותנו".
באתר של הארגון ניתן להוריד בחינם אמנות פלסטינית עבור מחאות, בין היתר כאלה שקוראות "מהנהר ועד הים", קריאה אנטישמית מובהקת. יש לציין כי בית הנבחרים האמריקני אישר בחודש אפריל האחרון כי הקריאה "מהנהר ועד הים - פלסטין תהיה חופשית" הנה קריאה אנטישמית. אם כי להחלטה אין משמעות מעשית, אלא הצהרתית בלבד.
הסנאטורית שלי מור קפיטו, המייצגת את מערב וירג'יניה, יצאה השבוע בהצהרה נגד המענקים במסיבת עיתונאים, ואף הציגה את אמנות המחאה שניתן למצוא באתר ה-CJA, ובו תמונות של הפלישה לישראל מגדר המערכת עם בולדוזר. דרך אותה גדר נכנסו מחבלים וטבחו באזרחים תמימים בקיבוצים ובמסיבת הנובה.
מחאה פרו פלסטינית באוניברסיטת קולומביה
( צילום: מיכאל לובש )

ברשת פוקס דיווחו בזמנו על המענק שניתן לארגון האנטי-ישראלי. ההחלטה על הענקת המענק התקבלה חודשים ספורים לאחר הטבח ב-7 באוקטובר. ארגון הטרור חמאס פתח במלחמה על ישראל, מה שהוביל לתקיפות נרחבות על יעדי טרור בעזה. הדבר הוביל לפגיעה קשה גם באוכלוסיה האזרחית, שכן בחמאס פועלים ליד אזרחים תמימים.
עו"ד תמי גנות, סמנכ"לית "אדם טבע ודין", אמרה בתגובה כי "צדק סביבתי אקלימי הוא ערך יסוד, אבל מאז 7 באוקטובר אפשר לראות ארגונים ואנשים שמעוותים את המונח ומשתמשים בו כגרין-ווש פוליטי, שנועד לתת עטיפה קלה לעיכול לתמיכה בטרור ויציאה נגד עצם קיומה של ישראל. מדובר בחרב פיפיות שלא רק שמביאה לתמיכה בארגונים עם אג'נדה שאין בינה ובין הסביבה דבר, אלא שזה גם פוגע ישירות בסביבה ובאקלים בשל הצביעה הפוליטית והשטחית של הנושא. הדבר מצער במיוחד כי דווקא בימים קשים אלו, המלחמה במשבר האקלים יכולה וצריכה הייתה להיות גורם מאחד שנותן תקווה אמיתית לימים של שקט ושלום".