(צילום: ירון ברנר)

מחקר חדש זיהה את החיות הראשונות שהצליחו להתאושש מהכחדת פרם-טריאס, הידועה גם בשם "המוות הגדול". מדובר באירוע ההכחדה הנרחב ביותר שהתרחש אי פעם על פני כדור הארץ, ובו הרוב המוחלט של החיות נכחדו, והמגוון הביולוגי אבד. לכדור הארץ לאחר מכן לקח עד כ-10 מיליון שנים כדי להשתקם.
החיות הללו היו חסילונים ותולעים – בעלי חיים הניזונים מחומרים אורגניים שהתיישבו בקרקעית האוקיינוס, והם כאמור היו הראשונים לחזור. זאת לפי ניתוח דגימות שנלקחו על ידי החוקרים, ובדקו את שלבי ההתאוששות של כל בעלי החיים לאחר האסון הגדול. חלק מנתוני המאובנים חשפו את ה"סוד" – בעלי חיים רכים עמידים יותר בפני פחמן דו-חמצני גבוה והתחממות, ואלו שיחקו תפקיד בהתאוששות המערכת האקולוגית בקרקעית האוקיינוס.
3 צפייה בגלריה
חסילונים ותולעים - היו הראשונים שהתאוששו מההכחדה ההמונית
חסילונים ותולעים - היו הראשונים שהתאוששו מההכחדה ההמונית
התאוששות בעלי חיים מההכחדה ההמונית
(מתוך המחקר שפורסם ב-Science Advances)
ועכשיו, למחקר שבוחן מקרוב את האופן שבו אנחנו נפטרים מפסולת הגוף שלנו. כן, מילים יפות כדי לתאר את המילה צואה. מומחים טוענים כעת במחקר חדש כי כל אדם בריא וצעיר החי על כדור הארץ, צריך לשקול ברצינות לאחסן את הצרכים שלו ב"בנק" מיוחד.
הסיבה? מיקרוביוטיקה צואתית יכולה לשמש כשיטה למאבק במגוון רחב של מחלות – בין היתר מחלות כמו אסטמה, טרשת נפוצה, דלקות מעי, סוכרת, השמנת יתר – אפילו מחלות לב או הזדקנות. תחשבו על סוג הדם שלכם, וכיצד הוא יכול לעזור לכם או לאחרים, כך גם פסולת הגוף שלנו. לשם כך, הם טוענים במחקר חדש – עלינו לאסוף דגימות של אנשים צעירים ובריאים, ולאחסן אותן בהקפאה לשימוש עתידי. או כמו שהם קראו לזה – להפקיד בבנק ולבצע משיכה. זה נשמע לכם קיצוני? זו הצעה רצינית ביותר של חוקרים מהרווארד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ולסיום, קבלו את החברות האמיצה הזאת מלואיזיאנה שבארצות הברית. שם קנגורו שוחרר מהמתחם שלו על ידי נקבת תוכי ש"נחלצה" לעזרתו. לקנגורו ולתוכי שלום, שניהם חיים בעמותה המתמחה בהחזרת ציפורי בר וחיות אקזוטיות לבתי הגידול הטבעיים שלהן. בקסטר, הקנגורו, חולק את ביתו עם יותר מ-12 תוכים, שאחת מהם למדה לאחרונה לפתוח את המנעול. ביום רביעי האחרון נתפס משוטט ברחובות, והמשטרה המקומית דאגה להחזירו בבטחה לבית.
3 צפייה בגלריה
הקנגורו והתוכי שסייע לו
הקנגורו והתוכי שסייע לו
הקנגורו והתוכי שסייע לו
(מתוך שידורי WBRZ)
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי