בית משפט השלום בעפולה קיבל עתירה של עמותת נח, למתן צו מניעה זמני בהול נגד תושב טבריה, שלפי החשד נוהג ללכוד חתולים בעזרת מלכודות. לא ידוע היכן נמצאים החתולים שלכד, כ-40 במספר.
העתירה הוגשה לבית המשפט על ידי עו"ד ענבר קידר, לאחר שלעמותת נח - התאחדות ישראלית של ארגונים להגנת בעלי חיים - הועברו צילומים ועדויות על לכידות חתולים על ידי אותו האדם במשך כשנה וחצי. ארגון נח מוסמך על ידי הממשלה לפעול משפטית נגד אזרחים שפוגעים בבעלי חיים, ולכן התאפשר לו להגיש את העתירה.
(מלכודת שעל פי החשד השכן הציב )
במסגרת צו המניעה הזמני, השופטת יפעת מישורי הורתה לאסור על האיש ללכוד חתולים, להחזיק מלכודות תעשייתיות או מאולתרות ולפגוע בחתולים או לעשות כל פעולה הקשורה בהם בכלל.
החתולים שנעלמו היו מטופלים על ידי שכנתו, אביגייל, וביניהם גם החתולים הפרטיים שלה. "בשנתיים האחרונות הועלמו כ-40 חתולים שאני הצלתי וטיפלתי בהם אצל הווטרינרים מכיסי הפרטי. אני לא ישנה בלילות והשכן שלוכד חתולים מסתובב בגאווה עם חיוך רחב של מלך השכונה", אמרה אביגייל.
2 צפייה בגלריה
חתולי רחוב
חתולי רחוב
חתולי רחוב
(צילום: shutterstock)
בעמותת נח אמרו כי "חשוב לציין שמדובר בצו מניעה זמני עד שיתבררו הדברים בבית המשפט ויתקבל צו מניעה קבוע נגד השכן. הפרת צו מניעה זמני או קבוע, דינה מאסר בפועל או קנס כספי. אומנם המאבק לא תם ובפנינו דרך ארוכה לקבלת פסק דין בתביעה העיקרית, אולם העובדות ברורות, קיימים עדים מהשכונה, סרטונים וראיות".
"אותו השכן נתפס יותר מפעם בעת מעשיו, ואפילו הודה בכך בסרטון שצולם. לפני שנה, פנתה אביגייל לארגון נח למען בעלי החיים לעזרה כדי לעצור לכידות החתולים בניגוד לחוק. היועצת המשפטית של ארגון נח שלחה לשכן מכתב התראה. השכן קיבל את המכתב, הודה, התנצל מפני אביגייל והבטיח שלא יחזור על מעשי התעללות. אך מהר מאוד הוא חזר לסורו", אמרו מטעם העמותה.
2 צפייה בגלריה
חתול שעל פי החשד נתפס במלכודת שהציב תושב טבריה
חתול שעל פי החשד נתפס במלכודת שהציב תושב טבריה
חתול שעל פי החשד נתפס במלכודת שהציב תושב טבריה
(קרדיט: עמותת נח )

בעמותת "נח" ציינו כי הסמכות להחלטה כיצד לטפל בתלונות שקשורת לחתולי קהילה - היא של הווטרינר העירוני של משרד החקלאות. על פי הנוהל, לכידה והעברה של חתולים ממקמם הינו המוצא האחרון וניתן ליישם אותו רק במקרים חריגים וקיצוניים כמו התפרצות מוכחת של מחלת הכלבת, ובוודאי לא במקרה בו השכן מחליט שהחתולים מפריעים לו לעין בחצר
זאת ועוד, ב"נח" סיפרו כי הם גם הגישו תלונה בעניין ליחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות. "לכידה והעברת חתולי קהילה מהוות עבירה פלילית על חוק צער בעלי חיים ודינה עד ארבע שנות מאסר בפועל. הרציונל מאחורי זה הוא כי חתולים הם חיות טריטוריאליות. השלכתם מהטריטוריה שלהם גוזרת עליהם דין מוות מכוון שהחתולים ינסו לחזור בחזרה, ילכו לאיבוד, ידרסו בדרך, לא ימצאו מקורות מזון ומים ויגורשו על ידי חתולים מקומיים. הדרך הנכונה, החוקית, היעילה והומאנית לשמירה על החתולים ומניעת 'מטרדי חתולים' היא עיקור וסירוס והחזרה למקום מחייתם. עמותת נח למען בעלי חיים קוראת לציבור להיות ערניים. חשוב וקריטי לתעד בווידאו ובהקלטות כל פעילות החשודה כהתעללות בחתולים, כגון הצבת מלכודות, לכידת חתולים, לוכדים, מספר הרכב שלהם וכל פרט אחר שישמש כראיה נגד המתעללים. הראיות והעדויות הן הגורם המכריע לביסוס כתבי האישום ולמיצוי דין עם מתעללים בבעלי חיים. את התיעודים ניתן לשלוח לנו במייל noah.animals@gmail.com", נמסר.