מבזק חדשות טובות
(צילום: שמוליק דודפור)


לאחרונה פורסמה תמונה של דולפינים עם נחש אנקונדה בפיהם. מה הם עשו איתו? מסתבר שזו לא ארוחת הצהריים שלהם, אלא דווקא משחק.
חוקרים תיעדו באוגוסט אשתקד דולפיני נהרות בנהר בוליביה, שדי נדיר לראות אותם מעל פני המים. רק במבט מעמיק לאחר מכן, הם ניסו להבין מה הם רואים. בפענוח התמונה נראו שני דולפינים כשהם משחקים ומשתעשעים עם נחש החנק, כשאף אחד מהם לא ניסה לאכול אותו.
3 צפייה בגלריה
הדולפינים והאנקונדה
הדולפינים והאנקונדה
הדולפינים והאנקונדה
(צילום: Ecology (2022))
לדברי החוקרים, דולפינים ידועים בפעילויות המשחקיות שלהן, והם יצרו אינטראקציה עם הנחש בכמה דרכים שונות, זכרים ונקבות, צעירים ומבוגרים.
החוקרים מבולבלים, כיוון שבדרך כלל קשה לצפות בהם, ומדובר מצד אחד בתובנה שימושית לגבי האופן שבו היצורים הללו מבלים את זמנם, מצד שני עולות השערות מה עלה בגורלו של הנחש, והאם הוא שימש באיזה שהוא אופן לגירוי אצל הזכרים, שתועדו איתו במספר אופנים.
ומאהבה מוזרה אחת לאחרת - האם יש דרך נכונה לפלרטט? מדענים טוענים שכן. לדבריהם, הם מצאו את הדרך האופטימלית להתחיל עם בני המין השני.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אז אילו צורות פלירטוט הן היעילות ביותר? חוקרים בארה"ב ובנורבגיה התכנסו כדי לענות על השאלה הזאת, שתשובותיה מבוססות על כיצד כאלף גברים ונשים תופסים פלירט מוצלח. אם אתם מחפשים משהו חד פעמי או קשר מתמשך המבוסס על מין או אפילו משהו רציני יותר, הומור יהיה האסטרטגיה הטובה ביותר שלכם. עבור שני המינים – לצחוק מבדיחה של מישהו שאתם נמשכים אליו, נחשב ליתרון. פאנצ'ים מוצלחים באופן ספציפי, היא אסטרטגיה שמשמשת בעיקר גברים המחפשים מערכות יחסים ארוכות.
אבל לא רק הומור, שיחות עומק ובילוי משותף נחשבו עבורם ליעילות ביותר – או בקיצור, על פי החוקרים - השקעה.
המחקר מדד תגובות ל-40 טקטיקות פלירטוט, ביניהן: זמינות מינית, מגע בסיסי או רמזים של השקעה כמו פרחים. למרות שהתרבויות בנורבגיה ובארה"ב שונות, התוצאות היו דומות באופן מפתיע.
ואין כמו לסיים את מבזק החדשות הטובות עם לוחמת, ועוד מתקופת האבן. מדענים חקרו אתר קבורה גדול בצפון צרפת, שבו נקברו בני אדם לפני כ-6,500 שנה. מבין הרמזים מתחת לאדמה, חשפו החוקרים פרט מעניין.
בניתוח DNA שנערך ל-14 מבני האדם שנקברו במקום, עולה שאחד השרידים שייך לאישה. ברוב המקרים, ולאישה זו בפרט, לא היה קשר משפחתי אל הנקברים הנוספים.
3 צפייה בגלריה
אתר הקבורה בצרפת
אתר הקבורה בצרפת
אתר הקבורה בצרפת
(צילום: Pascal Radigue, מתוך המחקר)
החוקרים מניחים, שהאישה שנקברה עם חצים, הייתה ככל הנראה לוחמת שנאלצה אולי להסתיר את זהותה, כדי להימצא ולהיקבר שם.
אילו חיים היא ניהלה, מה היה מעמדה? אלו עוד שאלות שמעניינות מאוד את החוקרים, ולצערם, קשה לענות עליהן. חקירה מדעית נוספת עשויה לחשוף פרטים על התזונה שלה, או היכן היא חיה. כעת, מה שידוע הוא שהחפצים והחצים שנמצאה איתם נחשבו לכאלה השייכים רק לגברים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי