קרואלה דה ויל המומה, היריבות מרכינות זנב: רובי, הכלבה שמטפלת בילדי עוטף עזה, זכתה במקום הראשון באליפות העולם השנתית בטיפוח כלבים שנערכה בזאגרב, בירת קרואטיה, בקטגוריית הדלמטיים, לאחר שגברה על 101 כלבים מגזע זה.
תחרות בינלאומית לכלבים דלמטים
(צילום: אבישג מורגנשטרן)

רובי הדלמטית מתגוררת במושב בעוטף יחד עם הבעלים והמטפחת שלה אור לוי (31), וכלבת הספרינגר ספנייל פלורי. רובי ופלורי הן כלבות טיפוליות, העובדות עם ילדי העוטף. "הן כלבות תרפיה שעובדות עם ילדים בטיפול פרטני או קבוצתי", מסבירה אור.
היא הוסיפה כי "דרך הכלב הילד מצליח להביע את עצמו ולהגיע לעיבוד של האירוע. בעזרת הכלבות אנחנו מורידים חרדות, הכול באמצעות מנגנון השלכה והעתקה. זה תהליך מדהים. יש ילדים שבזכות רובי ופלורי הפסיקו להרטיב במיטה, הפסיקו לגמגם והצליחו לישון בלילה".
3 צפייה בגלריה
רובי בעת ההכתרה בתחרות בקרואטיה
רובי בעת ההכתרה בתחרות בקרואטיה
רובי בעת ההכתרה בתחרות בקרואטיה
(צילום: ira bushanska)
לאחר מתקפת הטרור של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, הן נאלצו לעזוב את ביתן למשך כחודשיים. "התעוררנו כמו כולם באותה שבת", שיחזרה אור. "באותו הלילה הכלבות לא היו רגועות. אין לי ממ"ד בבית, אז הזזתי את המקרר כדי לחסום את הדלת. הכלבות ידעו להיות בשקט. שמונה שעות שהן לא ביקשו לצאת החוצה. רובי ידעה לשים את היד והראש שלה במקום. גם פלורי. זה כאילו הן ידעו מה קורה. אני גרה לבד עם הכלבות והן היו מאוד קשובות אליי".
אור המשיכה בתיאור אירועי השבת השחורה בביתה. "רובי הסתכלה עליי כדי לראות איך אני מגיבה. היא סופר רגישה, אבל היא חזרה לעצמה", אמרה אור. "היא הייתה שם בשבילי כל הזמן, הרגישה שהיא צריכה להחזיק אותי. תפסו את המחבלים בשדות, בין שני המושבים, כמה מאות מטרים מהבית שלי. והן שכבו בשקט עד הרגע שקיבלנו הודעה שאפשר לברוח. פתחו לנו חלון של חצי שעה וברחנו, נדדנו מבית לבית. לא האמנתי שזה מה שקורה".
למרות שפונו מביתן, אור ופלורי המשיכו להיערך לתחרות הבינלאומית כדי לייצג את ישראל. "כשחזרנו - התחלנו לטפל בהתנדבות בילדי המושב. רובי ופלורי גרמו לילדים לצאת פעם ראשונה מהבית למועדון הנוער. היינו מלווים את הילדים הלוך חזור. בזכותן פעם ראשונה שהילדים יכלו להתחיל לדבר על הפחדים שלהם. לדוגמה, אחד הילדים אמר: 'נכון שאת פוחדת?' כשבסופו של דבר הוא פוחד. כשמביאים דלמטי לטיפול זה עושה את העבודה. כי אין ילד שלא מכיר את הסרט 101 כלבים וגנבים. שניהם כלבי דיסני".
3 צפייה בגלריה
אלופת העולם והיא ישראלית. רבוי
אלופת העולם והיא ישראלית. רבוי
אלופת העולם והיא ישראלית. רובי
(צילום: מאיר גור)
3 צפייה בגלריה
רובי הכלבה מהעוטף
רובי הכלבה מהעוטף
רובי הכלבה מהעוטף
(צילום: אור לוי)
ההכנות לתחרות נמשכו זמן רב. בין אם באימוני ריצה, אימוני הידרו-תרפיה ודיאטה מיוחדת. "רובי היא השותפה הכי טובה שלי, כלבה טיפולית בעלת אופי יוצא מהכלל", הוסיפה אור. "היא מדהימה. אני לא יכולה בלעדיה. לכל מקום שאני הולכת היא איתי. כולם מכירים את רובי ופלורי. כשהודיעו שזכינו הייתי באופוריה ופשוט בכיתי. לא האמנתי שהכלבה שלי תנצח בקרואטיה".
הכלב הדלמטי הוא הכלב הלאומי של קרואטיה, ודויוקנו היווה את סימלה של אליפות העולם השנה. הדבר רק העצים עוד יותר את ההישג, בכך שרובי הדלמטית, שהגיעה כל הדרך מעוטף עזה בישראל, היא זו שקטפה בסוף את התואר.
״למעלה מ-70 כלבים ישראלים יצאו לייצג את המדינה באליפות העולם, חרף כל הקשיים והיעדר טיסות", אמרה אורית נבו מההתאחדות הישראלית לכלבנות. "כל ההשקעה היא של הבעלים, שמחוייבים כל כך לכלביהם ועושים זאת ללא כל תמיכה או סיוע, ומגיעים להישגים גדולים".