היום (ב') חשף מפקד יחידת הכלבנים בכנסת, פקד יאיר בשארי, את המגויס הטרי ביותר ליחידה – אוסקר, לברדור מיוחד במינו שמצטרף לצוות הכלבים ביחידה שמציינת בימים אלה 20 שנות פעילות. הוא יצטרף לכלבים תומס, ריילי, טאת', זואי, מיקה וכלבים נוספים.
3 צפייה בגלריה
הכלב אוסקר עם פקד בארשי ברחבת הכנסת
הכלב אוסקר עם פקד בארשי ברחבת הכנסת
הכלב אוסקר עם פקד בשארי ברחבת הכנסת
(צילום: יואב דודקביץ)
אוסקר, לברדור מתוק ואינטליגנטי בן ארבעה חודשים, הגיע לכנסת לפני כחודש. הוא נולד בבית גידול הכלבים בכפר מנוף. כבר מהרגע הראשון הוא סומן ככזה שיכול להתאים לתפקיד המורכב. ההורים, לוק וטינה, עולים חדשים מרוסיה, הם נצר לשושלת כלבים עם אילן יוחסין מפואר, המעלה את סיכוי הצלחתו של אוסקר להשתלב בהצלחה באחת מהיחידות המשמעותיות במשמר הכנסת.
"כשראיתי את אוסקר היה לי חיבור מיידי איתו", סיפר פקד בשארי, "זיהיתי בו את התכונות שיש בכלבי משמר כנסת שהצליחו בעבר וכמי שמפקד על כלבי משמר הכנסת כבר 20 שנים, פיתחתי ראדר שמזהה כלבים מצטיינים. לדעתי אוסקר ניחן בהתמדה, עקשנות והרבה שמחת חיים, אלו התכונות שמעידות על יכולת לעמוד באתגרי יחידת הכלבנים. יחידה שאמורה לתת מענה אבטחתי מקיף לכל ניסיון של החדרת אמצעי לחימה או חומרי נפץ למשכן הכנסת".
בכנסת לא נתנו לאוסקר יותר מדי זמן פנוי וחברי יחידת הכלבנים ניצלו את תקופת הפגרה, שהסתיימה היום, לטובת אימונים. במהלך האימונים אוסקר למד לזהות ריחות שאותם יצטרך לאתר בהמשך חייו המבצעיים, לצד חשיפה לסיטואציות רבות בהן הוא עשוי להיתקל בעבודת הכנסת. "משך ההכשרה של אוסקר תלויה במידה רבה ברצונו לשיתוף פעולה", ציין פקד בשארי, "העבודה עם גור בגיל כה צעיר כרוכה בהמון סבלנות והתמדה מצידו של הנוהג וחברי לצוות הם הטובים בתחום. אוסקר התקבל על ידי יתר הכלבים בהרבה אהבה ומשחקים ועתה הוא חלק בלתי נפרד מלהקת הכלבים האינטימית שביחידת הכלבנים של משמר הכנסת".
3 צפייה בגלריה
הכלב אוסקר עם פקד בארשי
הכלב אוסקר עם פקד בארשי
הכלב אוסקר עם פקד בשארי
(צילום: יואב דודקביץ)
3 צפייה בגלריה
הכלב אוסקר, תפקיד חשוב במשכן הכנסת
הכלב אוסקר, תפקיד חשוב במשכן הכנסת
הכלב אוסקר, תפקיד חשוב במשכן הכנסת
(צילום: יואב דודקביץ)
קצין הכנסת, ניצב יובל חן, בירך את המגויס הטרי ואת כל חברי היחידה. "כל מגויס חדש שמצטרף ליחידה הוא מגביר כוח משמעותי אל מול כל איום פוטנציאלי. יחידת הכלבנים היא חלק בלתי נפרד ממערך אבטחת המשכן ואנו חבים לכלבי היחידה בעבר ובהווה חוב גדול על תרומתם בשני העשורים האחרונים. הכלבים והמפעילים שלהם הופכים ברבות השנים לסוג של משפחה ואני גאה על כך שהם חלק ממשפחה גדולה יותר, משפחת הכנסת", הוא אמר.