שלושה אריות וכמה בעלי חיים נוספים נותרו בגן החיות ברפיח, שבה פועלים כוחות צה"ל. בעלי גן החיות, שבמתחם שלו חיו בחודשים האחרונים תושבים רבים שעזבו את בתיהם ברחבי הרצועה, התפנו גם הם מהעיר לאור דרישת צה"ל.
1 צפייה בגלריה
אחד האריות ברפיח
אחד האריות ברפיח
אחד האריות ברפיח
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
ב-24 השנים האחרונות מפעילה משפחה ג'ומעה גן חיות בעיר הגובלת עם מצרים. בגן החיות נמצאים בימי שיגרה אריות, קופים ובעלי חיים אחרים. לדברי מנהלי גן החיות, בעלי החיים סובלים מאז החלה המלחמה ממחסור במזון והם גם מבוהלים בשל ההפצצות.
ג'אנה ג'ומעה, בתו של מנהל גן החיות, אמרה כי הם לא יכולים לספק לבעלי החיים את המזון הרגיל שלהם, בשל המחסור.
אחמד ג'ומעה, שומר גן החיות ואחד מבעליו, סיפר כי המשפחה עזבה את רפיח לחאן יונס לפני כשבוע, ולקחה עמה כמה בעלי חיים, אך הם הותירו מאחור שלושה אריות. לדבריו, הוא פנה לצלב האדום, לאו"ם ולמוסדות בינלאומיים נוספים כדי לתאם מבצע לפינוי האריות שנותרו ברפיח, מחשש שהם ייפגעו בפעולות צה"ל או ימותו ברעב.
איתור אמצעי לחימה רבים ופירים ברפיח
(צילום: דובר צה"ל)

פתחי ג'ומעה, גם הוא אחד מבעלי גן החיות, הביע את תקוותו שהרשויות הרלוונטיות יסייעו להם בפינוי החיות שנותרו. לדבריו, "הפארק הוקם בשנים 2000-1999. זהו מקום ללא מטרת רווח ברצועת עזה".
הוא הוסיף כי לא היה ניתן לפנות את האריות, בשל חוסר זמן וגם כיוון שלא היו אמצעים להוביל אותם. הוא פנה לסיוע: "עזרו לנו לפנות את האריות למקום בטוח".
גורמים סביבתיים שניסו לסייע אמרו: "הצענו סייע לצבא להעביר את האריות למדינה אחרת. הצבא רצה מאוד. הפלסטינים לא היו מוכנים לקבל שום סיוע, שישראל קשורה אליו. גם לא להעביר למדינה אחרת, כמו ירדן או מצרים"