מבזק חדשות טובות
(צילום: נויל האריס)



נפתח את מבזק החדשות הטובות עם ממצא מרהיב, לא פחות. גולגולת עצומה שנחשפה לאחרונה, עם שיניים דמויות סכינים, עשויה להיות פריצת דרך למין חדש של בסילוזאורוס, שהוא סוג של לווייתן נכחד שחי לפני עשרות מיליוני שנים, והיה לאב הקדמון של הלווייתנים והדולפינים המודרניים.
פירוש שמו הוא "לטאה מלכותית" ולא בכדי. בפרו, במקום שהחוקרים סבורים שהיה בעבר הרחוק מאוד קרקעית של אוקיינוס עתיק, התגלתה הגולגולת, שאורכה 120 ס"מ. לייצור הגדול היו הרבה מאוד שיניים חדות.
החוקרים מעריכים כי הגולגולת שייכת לסוג של יונק ימי אכזרי, שחי לפני כ-36 מיליון שנה, בתקופת האאוקן. מאפו ועד הזנב שלו, אורכו של הייצור היה כ-12 מטרים.
ומהעבר הרחוק מאוד לעבר הרחוק: במצרים נחשפו קברי פרעונים מעוטרים ויפהפיים בני 4,000 שנים.
אם חשבתם שכבר אי אפשר להיות מופתעים מהעבר, תחשבו שנית. אתר קבורה דרומית לקהיר חושף חמישה קברים שלא היו ידועים קודם לכן. החוקרים סבורים ששימשו את פרעוני מצרים בממלכה הקדומה, כ-2,000 שנה לפני הספירה.
3 צפייה בגלריה
התגלית החדשה במצרים
התגלית החדשה במצרים
התגלית החדשה במצרים
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של משרד העתיקות של מצרים)
פסלונים, קירות מעוטרים בציורים - כאילו נצבעו אתמול ותמונות חיות מרהיבות נמצאו במקום. וזה לא הסוף, טוענים במשרד העתיקות של מצרים. הם מאמינים שאם הקברים הללו נמצאו, עוד כאלה ייחשפו בהמשך.
ולסיום, קבלו את 150 צבי הים הקטנים, שעשו את דרכם אתמול לים בדרום הודו, בפעם הראשונה מאז שבקעו מהביצים.
3 צפייה בגלריה
בדרך לים
בדרך לים
בדרך לים
(צילום: רויטרס)
הביצים בקעו אחרי 52 ימים, והיו בזמן הזה במעקב צמוד של מחלקת היערות באזור. כעת, זה הזמן לצאת למסע הארוך של החיים, כשברגע הזה צופים בהם תלמידים מתוקים שהגיעו מטעם בית הספר ללמוד על המין וכיצד ניתן לשמור עליו.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי