זה מבצע שהתחיל בחיילת רגישה, נמשך בשוטרים נחושים והסתיים בווטרינר אכפתי, וביחד הם הביאו להצלת חייו של כלב מעורב, כבן 4, שנתקע בגדר תיל של בסיס צבאי בגליל, נפצע והתייבש בחום הכבד וניצל בזכות המבצע האנושי.
2 צפייה בגלריה
הכלב תקוע בגדר
הכלב תקוע בגדר
הכלב תקוע בגדר
(צילום: באדיבות דוברות המחוז הצפוני של המשטרה)
רס"ר יקיר פאלה, שוטר במרחב כינרת, סיפר: "קיבלנו פנייה מחיילת בבסיס צבאי בגליל, היא סיפרה על כלב לכוד בגדר, שאינו מסוגל לצאת מהגדר ובגלל החום הכבד הוא בסכנת חיים". השוטרים לא היססו לרגע ויצאו לבסיס, ולאחר יותר משעה של סיור סביב הגדר ההיקפית של הבסיס ותוך קבלת הנחיות מהחיילים איתרו את הכלב. השוטרים שלפו מכשיר חיתוך, וחתכו את החלק שננעץ בגופו של הכלב.
"הכלב היה פצוע מאוד, עם חתכים בצוואר ובגוף, הוא כנראה נכנס לתוך הגדר, נלכד בתוכה ונפצע בזמן שניסה לצאת החוצה ללא הצלחה", סיפר רס"ר פאלה. "הזמן עבר והחום היה כבד מאוד, הוא פשוט התייבש. מיד אחרי שחילצתי אותו, רצתי לניידת והבאתי שני בקבוקי מים גדולים ונתתי לו לשתות. הוא ממש היה מיובש לגמרי, הוא לא היה מסוגל לזוז, התחושה הייתה ממש טובה כשהוא חזר לעמוד, הרגשנו טוב שהצלנו אותו".
2 צפייה בגלריה
השוטרים והכלב לאחר החילוץ
השוטרים והכלב לאחר החילוץ
השוטרים והכלב לאחר החילוץ
(צילום: באדיבות דוברות המחוז הצפוני של המשטרה)
השוטרים יצרו קשר עם ד"ר עבאדי עבד אל-מונעם, הווטרינר של המועצה המקומית מרר שבגליל. "התקשרו אליי וסיפרו לי על כלב שאין לו שבב, שנפגע קשה מאוד. למרות שהוא לא מהמועצה שלי, מיד התנדבתי לסייע", סיפר הווטרינר. "הרגליים שלו נפגעו כתוצאה מזה שניסה לחלץ את עצמו ללא הצלחה. הייתה לו רצועה, אך לא היה לו שבב".
ד"ר עבד אל-מונעם שיבח את השוטרים: "אם השוטרים לא היו מחלצים אותי באופן מיידי הוא היה מתייבש בחום הכבד הזה ומת. הוא לא הפסיק לשתות, הבאתי אותו אלינו למרר, ראיתי שמצבו השתפר והוא לא זקוק לניתוח. העברתי אותו לכלבייה בראש פינה".