יחידת עוקץ, הגרסה האזרחית: קורס כלבנות ראשון מסוגו נפתח לראשונה בישראל. במסגרתו יוכשרו צעירים עם מוגבלות לשמש כעוזרים בכלביות, עוזרי וטרינר וכמוליכי כלבים (דוג ווקרים). מדובר ביוזמה של העמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית בשיתוף עמותת אלווין ישראל.
הקשר הטיפולי בין בעלי חיים בכלל, וכלבים בפרט, לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית הוכח לא אחת במחקרים שונים. הקורס החדש נפתח החודש, ומשתתפים בו צעירים עם מוגבלות קוגניטיבית (אוטיסטים והנמכה קוגניטיבית) אוהבי כלבים אשר מעוניינים לעסוק בתחום הכלבנות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אלווין ישראל)
הקורס מתקיים בכלבייה הטיפולית בתל-מונד, והוא מונגש שפתית לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית. ההשתתפות בו ללא עלות, והוא ממומן על ידי משרד הרווחה והבטחון החברתי.
הקורס נמשך כשנתיים, בסיומו יקבלו בוגריו תעודה הסמכה לטיפול בכלבים, ובסיוע עמותת אלווין ישראל ישובצו בתעסוקה בשוק החופשי. בקורס הראשון לומדים 10 צעירים ויש מקום לחמישה נוספים.
מרגלית פילר, מנכ"לית אלווין ישראל: "הלימודים מיועדים לצעירים עם מוגבלות אשר מחפשים את דרכם בשוק העבודה ואוהבים בעלי חיים". לדבריה, אלווין ישראל היא העמותה המובילה בארץ בהכשרה ובהשמת עובדים עם מוגבלות לעבודה בשוק החופשי.
אחד המשתתפים בקורס הוא עמית בן ה-20: "אני אוהב כלבים, הם תמיד שמחים איתי וגורמים לי לחייך", סיפר. "בקורס מלמדים אותי איך לטפל בהם, אנחנו לומדים ללכת עם הכלבים וללמד אותם ללכת לידנו. בכל פעם שנגמר היום אני שואל מתי הפעם הבאה. אני רוצה להוציא כלבים לטיולים ולהרוויח כסף כמו כל בן אדם אחר".
שרה, אמא של מיכל שמשתתפת בקורס: "האור בעיניים של מיכל ברגע המפגש עם כלבים והטיפול בהם מרגש. מדובר באפשרות אמיתית לבת שלי ללמוד מקצוע שהיא אוהבת. מרגש אותה שהמטרה האמיתית היא להשתלב בתעסוקה בשוק החופשי במקצוע מתגמל רגשית וכלכלית, לצד בניית בטחון עצמי ופיתוח הערך העצמי".