שוב - הרג המוני של חיית הכיס המזוהה עם היבשת החמישית: הרשויות באוסטרליה הודיעו הבוקר (יום ה') כי הן חוקרות מקרה שבו לפחות 65 קנגורואים נורו או נדרסו למוות בדרום מזרח המדינה.
מקלט מקומי הזעיק את פקחי שמירת הטבע במדינת ויקטוריה הדרומית, לאחר שגילה את פגרי הקנגורו באזור כפרי, כ-120 קילומטרים צפונית למלבורן - כך מסרו הרשויות.
2 צפייה בגלריה
 קנגורו אוסטרליה
 קנגורו אוסטרליה
קנגורו באוסטרליה
(צילום: shutterstock)
הפקחים איתרו שני קנגורו בחיים, והם הועברו לקבלת טיפול במקלט לחיות בר. שלושה נוספים, שהיו במצב קשה מאוד, הומתו בשל חומרת הפציעות שלהם.
באוסטרליה אמרו כי הקנגורואים שנמצאו מתים - נפגעו מירי או מ"התנגשות עם כלי רכב". במקום גם נמצאו תרמילים של רובה ציד.
ממשלת אוסטרליה מנסה להגן על הקנגורו, ורוב המינים הנפוצים אינם נמצאים בסכנת הכחדה. משמעות הדבר היא שניתן לצוד אותם ברישיון, ברוב שטחי המדינה. על פי ההערכות באוסטרליה חיים בין 30 עד 60 מיליון קנגורואים. מדי שנה מומתים כ-5 מיליון קנגורואים באוסטרליה, בין היתר לתעשיית הבשר והעורות.
חוקרים אומרים כי הקנגורו, שהוא הסמל של אוסטרליה, מהווה בעיה סביבתית משמעותית למדינה הענקית, בשל מחזור הרבייה הבלתי צפוי שלו. הם יכולים להתרבות בצורה ניכרת כאשר יש מזון לאחר עונת גשמים טובה, אך טבח המוני עלול גם לדלל את מספרם, זאת בנוסף למקרים בהם הרשויות מדללות את האוכלוסייה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הקנגורו נפוץ ביבשת אוסטרליה והאיים השכנים לה, באזורי מחיה מגוונים למדי: סוונות, ערבות ויערות. הקנגורו הוא הגדול בחיות הכיס. ניזון מצמחים ובעיקר מאכילת עשב. שני המינים הבולטים בסוג הם: קנגורו אדום (Macropus rufus) וקנגורו אפור (Macropus giganteus).
גובהו של הקנגורו נע סביב מטר וחצי. הוא ניחן ברגליים אחוריות חזקות ארוכות ושריריות המאפשרות לו לקפץ בקפיצות גדולות (עשרה מטרים ויותר) ומהירות. רגליו הקדמיות קטנות הרבה יותר. כאשר הוא נע באיטיות משתמש הקנגורו בארבע רגליו, אך כאשר הוא נדרש לתנועה מהירה הוא נעמד על רגליו האחוריות ומתחיל לקפץ במהירות העשויה להגיע לחמישים קמ"ש.
לקנגורו זנב כבד ושרירי המסייע לו בקפיצותיו ומספק לו תמיכה בישיבה. בעל אוזניים גדולות, וראש קטן יחסית. צבעו אחיד דומה לסביבתו ומשמש לו כהסוואה. בעל חמש אצבעות ברגליו הקדמיות וארבע באלה האחוריות. בכל רגל ישנה אצבע בעלת טופר (מעין ציפורן ארוכה) חד המשמש להגנה. הזכרים גדולים במידה ניכרת מן הנקבות. משקל הנקבה כ-24 ק"ג ומשקל הזכר עד 65 ק"ג. תוחלת החיים של קנגורו נעה בין 12 ל-18 שנה בטבע ו-28 שנה בשבי.