מערכת כוכבים במרחק של 100 שנות אור מאיתנו, אשר מכילה שישה כוכבי לכת הנעים קרוב מאוד לכוכב המארח, במסלולים "מושלמים מבחינה מתמטית" התגלתה בסוף השנה שעברה, והיא מסקרנת אסטרונומים במיוחד.
מבזק חדשות טובות
(צילום: ירון ברנר)

הסיבה? הדיוק שלה עורר את עניינם של החוקרים בחיפוש אחר טכנולוגיות זרות, או כפי שהם קוראים לזה: חתימות טכנולוגיות. מעין סימן היכר בדמות אותות. לטענת החוקרים, עדויות שכאלה עשויות להיות אבן דרך בחיפוש או במציאת חיים מחוץ לכדור הארץ.
לצערם, המערכת המכונה HD 110067 לא מונה כרגע ראיות שכאלה, למרות שהחיפושים ממרחקים נמשכים, באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, שם מנסים לפצח את תעלומת המערכת באמצעות גלי רדיו וטלסקופים. במקרה שלא יעלה דבר "חייזרי" מהחיפוש הנוכחי, איסוף נתונים על גדלים, מסות וחקירת כוכבי לכת, עשוי לשפוך אור על ההרבה הכימי של מערכת הכוכבים - ובכך לסייע למדענים להבין את האבולוציה וללמוד על מנגנוני היווצרות הכוכבים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: CC BY-NC-SA 4.0, Thibaut Roger/NCCR PlanetS)
ועכשיו לפינתנו, מה זה? ובכן – גם מדענים לא ידעו לענות על השאלה הזאת – עד שהתגלתה התשובה המפתיעה. אלפי בורות מסתוריים בקרקעית הים מול חופי גרמניה הסבו את תשומת ליבם של חוקרים, שחשבו שמדובר בפעילות תת קרקעית הקשורה לדליפת מתאן.
רוחב הבורות – בין מטרים ספורים לעשרות מטרים, ועומקם - 11 סנטימטרים בלבד. מחקר חדש מגלה: לא מדובר בשקעים שנוצרים בעקבות פעילות מתחת לפני קרקעית הים – בדיוק להיפך. מדובר ככל הנראה בעבודה של פוֹקֵנָה מְצוּיָה.
פוקניים היא משפחת של לווייתנאים קטנים, שדומים בגודל ובצורה שלהם לדולפינים. הפוקנה סורקת את קרקעית הים בחיפוש אחר מזון. בכל מקום בקרבת השקעים, נמצאו גם בתי גידול. בכל מקום שבו ציפו למצוא צלופחים, מצאו החוקרים עוד שקעים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Jens Schneider von Deimling)
החוקרים עובדים עם מדענים באירלנד בימים אלה כדי לאשר את התחזיות שלהם גם במקומות אחרים, ולהבין כך יותר את פעילות בעלי החיים שאין לנו באמת מושג לגביהם.
ולסיום, מה עשתה כבשה בניידת משטרה? מאוד פשוט - לקחה טרמפ. החיה האבודה נצפתה משוטטת בקרבה לתנועה מסוכנת בכביש המהיר, והשוטרים קיבלו שיחות חוזרות ונשנות לתחנת המשטרה בקיימברידג'שייר, אנגליה, על כך שנצפתה בצדי הדרך, וחששו שהיא עלולה להיפגע ולפגוע באחרים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם cambscops)
השוטרים הגיעו לאזור, והסיעו את הכבשה בניידת לחווה סמוכה, שם עברה סריקה כדי לוודא מי הבעלים שלה.