מבזק חדשות טובות
(צילום: ירון ברנר)

נפתח את מבזק החדשות הטובות שלנו עם תגלית, שהיא לא פחות ממדהימה. סלע יוצא דופן, שהוצג במוזיאון הטבע של לונדון, התגלה כדבר אחר לגמרי. במחקר חדש עולה כי לא מדובר בסלע פרה-היסטורי, אלא ביצת דינוזאור בת יותר מ-66 מיליון שנה.
לפני 140 שנה דגימת "הסלע", שהתגלתה במרכז הודו, נרשמה כמינרל ונשמרה במוזיאון. אלא שלאחרונה, בשל הצורה והגודל של הממצא, הוחלט לבדוק שוב מה מסתתר שם.
3 צפייה בגלריה
לא סלע. ביצי דינוזואור
לא סלע. ביצי דינוזואור
לא סלע. ביצי דינוזואור
(צילום: מוזיאון הטבע של לונדון)
הביצה הייתה שייכת ככל הנראה לטיטנוזאור, שהיו נפוצים במה שהיום נחשבת הודו, ומדובר בגילוי מרגש שרק מעצים את העובדה מדוע אוספי מוזאונים כל כך חשובים למדע, ולמה כדאי למדענים לחזור ולבדוק את מה שנראה כמו מינרל בטוח מן העבר, כדי להשפיע על הידע שלנו בעתיד.
ולמרות שהדינוזאורים האלה היו אימתניים, הביצים שלהם לא היו גדולות או כבדות במיוחד. כנראה בגלל שבכל הטלה היו עשרות ביצים ולא צאצא בודד. (לפרטים נוספים על התגלית באנגלית - באתר המוזיאון הבריטי)
ועכשיו, איך נראים דגים שנצפו בנקודה העמוקה שתועדה אי פעם? מדענים צילמו באמצעות רובוט מול חופי יפן, דגים בעומק של 8,336 מטר - התצפית העמוקה ביותר בטבע.
3 צפייה בגלריה
דג חילזון
דג חילזון
דג חילזון
(צילום: MINDEROO-UWA DEEP SEA RESEARCH CENTRE)
הדג שתועד הוא סוג של דג חילזון שצולם ממש בטעות, כיוון שהרובוט היפני נפל לתוך תעלה מדרום ליפן, ובכך שבר את השיא לתצפית הקודמת, בעומק של 8,178 מטר.
לדגי חלזונות יכולת עמידות מדהימה. ניתן למצוא אותם גם במים רדודים, וגם במעמקי האוקיינוס, והם הראו יכולת אבולוציונית להסתגל לתנאים קשים גם במי הקוטב הצפוני, למשל. כשהם נמצאים בעומד של 8 קילומטר מתחת לפני הים, הם חוויים לחץ עצום, ועדיין - שוחים להנאתם. איך הם שורדים? בעיקר בזכות הגוף הג'לי שלהם.
ולסיום, הכירו את סעיד ראשד מאיחוד האמירויות. רק בן 4 ו-218 ימים וכבר שבר שיא גינס לאדם הצעיר ביותר שפרסם ספר.
3 צפייה בגלריה
הסופר הצעיר ביותר
הסופר הצעיר ביותר
הסופר הצעיר ביותר
(צילום: ספר השיאים של גינס)
הספר ושמו "הפיל סעיד והדוב" נמכר כבר ביותר מ-1,000 עותקים, ועוסק בחברות. התפוחים במשפחה הזאת לא נופלים רחוק מהעץ. אחותו של סעיד, אלדהבי, מחזיקה בשני שיאי גינס, לילדה הצעירה ביותר שפרסמה ספר דו לשוני, ולילדה הצעירה ביותר שפרסמה סדרת ספרים דו לשוניים.