חלוץ מטבעות הקריפטו, ג'סטין סאן, הוא האיש שהציע במכירה פומבית 28 מיליון דולר כדי להשתתף בטיסה הראשונה של חברת בלו אורייג'ן לחלל, שנערכה בחודש יולי. אך בשל אילוצי לו"ז הוא החליט בסופו של דבר לטוס בטיסה אחרת. הלילה (יום ה') סאן חשף כי הוא האלמוני ששילם את הסכום כדי להגיע לגובה של כ-100 ק"מ מעל פני כדור הארץ בחללית "ניו שפרד" של "בלו אורייג'ן", חברה שבבעלותו של ג'ף בזוס.
1 צפייה בגלריה
ג'סטין סואן, יבחר את חמשת הנוסעים הנוספים
ג'סטין סואן, יבחר את חמשת הנוסעים הנוספים
ג'סטין סאן, יבחר את חמשת הנוסעים הנוספים
(צילום: רויטרס)
סאן (31), שהקים את פלטפורמת הבלוקצ'יין TRON, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זכיתי במכירה הפומבית לפני שישה חודשים, אבל פספסתי את השיגור. זה לא עצר את אהבתי לחלל. אז אני נרגש להכריז כי אטוס עם עוד חמישה 'לוחמים' לחלל. אני מאמין שהחלל שייך לכולם".
לדבריו, במהלך החודשים הקרובים הוא יבחר את חמשת האנשים שיטוסו איתו לחלל. אחד מהם יהיה לקוח של חברת TRON, בנוסף יטוסו לחלל בכירים מתחומי האופנה, הטכנולוגיה והיזמות.
סאן, שמונה בשבוע שעבר לנציג של גרנדה בארגון הסחר העולמי בשוויץ, סיפר כי הוא יביא איתו את דגל המדינה הקריבית למסע בחלל. אגב, בעבר הוא הציע כ-4.6 מיליון דולר כדי להשתתף בארוחת ערב עם וורן באפט.
השיגור המאויש השני של בלו אורייג'ן לחלל
(צילום: בלו אורייג'ן)


עד כה ערכה החברה של בזוס שלוש טיסות מאוישות לחלל. בראשונה, ב-20 ביולי, השתתף בזוס עצמו יחד עם אחיו. בשנייה הגיע לחלל ויליאם שאטנר, קפטן קירק ממסע בין כוכבים, ובשלישית בתו של אלן שפרד, האסטרונאוט האמריקני הראשון שטס לחלל.
בניגוד לשלוש הטיסות הראשונות, שבהן הוכרו המשתתפים כאסטרונאוטים, מתחילת 2022 הוחלט כי מי שלא יוכשר כאסטרונאוט לא יחשב לכזה ולכן סאן לא יזכה לתואר אסטרונאוט.