2 צפייה בגלריה
 נשר מת בנחל עקב
 נשר מת בנחל עקב
נשרים מתים בנחל עקב
(צילום: גל ביסמוט רשות הטבע והגנים)
עצוב: שלושה נשרים נמצאו היום (שישי) מתים מתחת למצוקי הלינה בנחל עקב שבנגב.
הנשרים נמצאו לאחר ששידרו "תנועתיות נמוכה" – התראה המרמזת על מוות, בעקבותיה רשות הטבע והגנים הפעילה נוהל הרעלות: סריקה בכל האתרים בהם בקרו הנשרים בשבוע החולף. קיים חשד כי הם הורעלו, ולכן הסריקות בשטח נמשכות והן משלבות שימוש באמצעים טכנולוגיים, כלבים לאיתור רעלים ורחפנים.
ברשות הטבע והגנים ציינו כי "מדובר באירוע חמור וקשה אשר פוגע באוכלוסיית הנשרים בדרום. הנשרים מועברים לבדיקה במכון הוטרינרי בבית דגן". הרשות פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.
2 צפייה בגלריה
איתור נשר מת בשטח
איתור נשר מת בשטח
איתור נשר מת בשטח
(צילום: גל ביסמוט רשות הטבע והגנים)
לפני שנה, בחודש אוקטובר 2021 אירע אירוע הרעלה גדול ומשמעותי שפגע באוכלוסיית הנשרים בדרום, באירוע זה נמצאו מתים 14 נשרים בנחל קינה ונחל כמריר. אז ההרעלה הייתה משימוש לא חוקי בזרחן אורגני, כנראה נגד כלבים משוטטים או תנים.
ד"ר יואב פרלמן, מנהל תחום הצפרות בחברה להגנת הטבע, הוסיף: "בדיוק שנה לאחר אירוע ההרעלה הקשה, באוקטובר 2021, אז מתו מהרעלה, 14 נשרים, לצערנו אנחנו נחשפים שוב, לסיכונים הרבים לאוכלוסיית הנשרים בישראל, כמו לשאר העופות הדורסים, הדוגרים בישראל. מכת ההרעלות, מסכנת באופן חמור ומיידי, את המשך קיומה של אוכלוסיית הנשרים בישראל. במצב הנוכחי, אין לרשויות המדינה, את הכלים המספקים, לטפל במכה זו. החברה להגנת הטבע קוראת לממשלת ישראל ולגופים הרלוונטיים בה, לטפל במכת ההרעלות באופן נחוש, תכליתי ויעיל - לא עוד דיבורים ושולחנות עגולים, אלא מעשים, פעולות והחלטות מהירות, זה מה שנחוץ עכשיו. אם אכן יסתבר שמדובר בהרעלה עבריינית, אנו מקווים שרשות הטבע והגנים, תמצא את העבריינים ותמצה עימם את הדין".