הגשושית שעשתה היסטוריה צפויה לשבור את השיא של עצמה: Parker Solar של נאס"א היא גשושית בלתי מאוישת ששוגרה לחלל באוגוסט 2018 במטרה לחקור את השמש, והיחידה שהתקרבה עד למרחק של כ-6 מיליון ק"מ ממנה - במונחים חלליים מדובר על קרבה ממשית לגוף הלוהט, פי 7 מכל משימה אחרת בעבר למען הדיוק.
מבזק חדשות טובות

ב-24 בדצמבר 2024 צפויה הגשושית לטוס קרוב עוד יותר לפני השמש במהירות של 195 ק"מ בשנייה, ובנאס"א כבר נתנו למשימה הזאת את הכותרת "לגעת בשמש", במטרה לאסוף את הדגימה הראשונה אי פעם של האטמוספרה שלה.
"זה בעצם כמו לנחות עליה, כמעט. הישג עבור האנושות כולה, שווה ערך לנחיתה על הירח ב-1969", אמר ל-BBC אחד המדענים בפרויקט.
3 צפייה בגלריה
לו
לו
הגשושית "תיגע בשמש". הדמיה
(הדמיה: NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben)
דגימה אחת קטנה מקרבת השמש תעזור לנו להבין יותר על הכוכב שנמצא במרכז המערכת, וחוץ מזה - הגשושית גם אוספת מדידות ותמונות כדי לסייע לנו ללמוד על התפתחות השמש ומהיכן מגיעות הרוחות שלה.
ועכשיו, לקטיושה שהופיעה השבוע לראשונה במוסקבה. לא מדובר ברקטה של חיזבאללה, אלא בבייבי פנדה בת 4 חודשים שקיבלה את שמה, בזכות אלפים שהצביעו באינטרנט.
3 צפייה בגלריה
לו
לו
לא רקטה, פנדה. קטיושה
(צילום: רויטרס)
קטיושה היא הפנדה הראשונה שנולדה אי פעם בגן החיות הזה, ב-100 שנות קיומו. קטיושה בת לזוג פנדות ענק שהגיעו ב-2019 לרוסיה מסין, וממש אתמול נחשפה לציבור לאחר שמדדו לה נתונים והיא במשקל של כמעט 9 קילוגרמים.
ולסיום, שימו לב לאבא הזה, שישן או מנמנם כ-21 שעות ביממה! ומה קורה כשהצאצאים רוצים קצת תשומת לב? אז שימו לב לסרטון החמוד הזה של גורי האריות מטרידים את אבא שלהם, שעסוק כל היום באיזו תנוחה לנוח, בזמן שהלביאה יוצאת לצוד.
3 צפייה בגלריה
לו
לו
משחקים עם אבא המנמנם בטבע
(צילום: מתוך אתר LatestSightings.com)
הגורים השובבים חשבו שהזנב של אבא הוא צעצוע, והחלו לשחק בו כאוות נפשם, בזהירות המתבקשת - עם אריה גדול שכזה. את התיעוד המקסים הזה צילמו בדרום אפריקה, בשמורת טבע בשם פומבה (כן, כמו במלך האריות) ומדובר ממש ביום טיפוסי שם, עם הגורים המתוקים והסקרנים, והאריות העייפים והעצלנים.