(צילום: שמוליק דודפור)

אורח מיוחד ונדיר מאוד נתפס בעדשת המצלמה, כשהוא מסתובב בשדה בפנסילבניה. אם אתם לא מזהים אותו ממבט ראשון, זה כי בני מינו לא עוטים עליהם את הצבע הלבן. זהו עופר לבקן.
לבקנות גורמת לחוסר פיגמנטציה מוחלט בגוף, ובעיניים. צבאים לבנים נצפו בעבר במדינה, אך הם "נדירים באופן יוצא דופן" ולכן זה תיעוד שמרגש מאוד חוקרי טבע וגם אותנו.
מסביב לעופר הלבקן, תועדו גם חבריו לעדר, בתמונות פסטורליות שצולמו על ידי תושב המקום שביקש להישאר בעילום שם.
4 צפייה בגלריה
העופר הלבקן
העופר הלבקן
העופר הלבקן
(מתוך שידורי CBS)
ומפה, לשאלה התיאורטית לגמרי – האם מסע בזמן אפשרי? אף אחד לא הצליח לנסוע בזמן, לפחות כך אנחנו יודעים. אבל מדענים מתחבטים כבר שנים בשאלה הזו. פיזיקאי אחד באוסטרליה חושב שכן, והוא גם מסביר כיצד ניתן יהיה לעשות זאת ללא בעיות פרדוקסליות שניתן להיתקל בהן בדרך.
הרי, לפי ההיגיון הבריא, נסיעה בזמן עלולה ליצור בעיות בחוקי היסוד של היקום: למשל, אם תחזרו בזמן אחורה ותמנעו מדבר מסיום להתרחש, כמו למשל - המפגש של ההורים שלכם - אז איך תתקיימו כדי לחזור אחורה ולשנות משהו? גם תורת היחסות של איינשטיין התייחסה ללולאות זמן, בהן אירוע יכול להיות גם בעבר וגם בעתיד, ומה שחישובים, בעקבות התורה הזאת, מראים הוא שמרחב וזמן יכולים להתאים את עצמם גם כדי להימנע מפרדוקסים.
4 צפייה בגלריה
מתוך בחזרה לעתיד
מתוך בחזרה לעתיד
מתוך בחזרה לעתיד
אבל מבחן התוצאה הוא החזק ביותר. אם חזרת בזמן כדי למנוע ממגפה להתפשט בדרך אחת, היא כנראה תתפשט בדרך אחרת. כבר בעת פרסום המחקר, הדגישו פיזיקאים שהתאוריה הזאת מבוססת בעיקר על מתמטיקה, והיא בוחנת תהליכים דטרמיניסטיים (כאלה שאינם אקראיים, אלא נקבעים ע"פ אירועים קודמים). במילים אחרות - כל דבר משפיע על דבר אחר. כלומר, על פי התזה הזאת - מסע בזמן אפשרי, אבל הנוסעים בו מוגבלים. מיטב המוחות העולמיים שעובדים על פרויקטים מסוג זה מאמינים שזה אפשרי, כל עוד לא מתקיים פרדוקס.
ועכשיו, לרובוט שהגיע למהירות של 46 קמ"ש ונוצר בהשראת דינוזאור. הוולוצירפטור התהלך על פני כדור הארץ לפני כ-80 מיליון שנה. הוא היה דינוזאור בגודל בינוני, וטורף דו רגלי, שהתאפיין על פי מחקרים קודמים, בזריזות רגליים וניטור לגובה.
4 צפייה בגלריה
הרובוט שנע במהירות 46 קמ"ש
הרובוט שנע במהירות 46 קמ"ש
הרובוט שנע במהירות 46 קמ"ש
(צילום: KAIST MECHATRONICS, SYSTEMS, AND CONTROL LAB)
כעת, מהנדסים יפנים סיימו את פיתוח הרובוט המהיר, שמסוגל לרוץ בצורה יציבה לחלוטין. להבדיל מרובוטים אחרים, שפותחו בהשראת צ'יטות וחיות מהירות נוספות, כאן היפנים בחרו להתבסס על גפיים קדומות הרבה יותר, ואף הוסיפו לרובוט מנגנון המחקה זנב (כדי לשמור על יציבות), איתו נהג הדינוזאור לנטרל את טרפו. רק להשוואה, האדם המהיר בעולם רץ במהירות שמוערכת בכ-40 קמ"ש.
ולסיום, הבטחנו לכם שנעקוב אחר העגבנייה שאבדה בתחנת החלל ונמצאה אחרי 8 חודשים, והנה העדכון, עם פרטים נוספים שמפרסמים השבוע בנאס"א: מדובר בשתי עגבניות, שאבדו על סיפון החלל, ונמצאו כאשר הן נראות ממש כמו פירות יבשים. במקרה הזה, אפשר לומר גם ירקות יבשים (עגבנייה מבחינה בוטנית היא פרי וגם ירק, מכיוון שהיא מכילה זרעים).
4 צפייה בגלריה
העגבניות שנעלמו בחלל
העגבניות שנעלמו בחלל
העגבניות שנעלמו בחלל
(צילום: נאס"א)
נזכיר, שהעגבניות, בין הראשונות שגדלו אי פעם בחלל, נחשדו כי נאכלו על ידי אסטרונאוט, שהתעקש בפני חבריו שהן באמת אבדו. בזכות הגילוי בשבוע שעבר והתמונות שמספקות הוכחה ניצחת, כעת אפשר בהחלט להסיר את חמת הספק, ולהסתכל כיצד נראית עגבנייה מיובשת, כזאת שגדלה בחלל ונעלמה במשך 8 חודשים, ושרדה ללא סימנים לחיידקים או פטריות, וזאת למרות הלחות הגבוהה בתחנת החלל הבינלאומית.