עוד עיכוב בחזרת החללית Starliner של בואינג, העוגנת בתחנת החלל הבינלאומית, לכדור הארץ: בכיר בסוכנות החלל האמריקנית אמר הערב (יום ו') כי בשבועות הקרובים מהנדסים יחקרו בעיות שהתגלו בחללית. בין היתר דולף הליום מהחללית, תקלה שהייתה ידועה עוד לפני השיגור לחלל.
לאחר שנים של עיכובים, שוגרה החללית Starliner ועליה האסטרונאוטים הוותיקים סוניטה ווליאימס ובארי ווילמור ב-5 ביוני, זאת לאחר שכמה ימים קודם לכן נדחה השיגור ברגע האחרון בשל תקלה. השניים הגיעו למחרת לתחנת החלל הבינלאומית, והם היו אמורים לשהות בתחנה כשבוע. אבל אז התברר כי פרט לבעיית דלפית ההליום שעליה כבר ידעו בנאס"א, קיימות דליפות נוספות וגם התגלתה תקלה באחד מהמנועים של החללית.
2 צפייה בגלריה
הדליפות תוקנו, אבל אף אחד לא ממהר לחזור הביתה. חללית סטארליינר של בואינג עוגנת בתחנת החלל הבינלאומית
הדליפות תוקנו, אבל אף אחד לא ממהר לחזור הביתה. חללית סטארליינר של בואינג עוגנת בתחנת החלל הבינלאומית
החללית של בואינג בתחנת החלל
(צילום: NASA)
צוות משותף לנאס"א ולבואינג יתמקד בשבועות הקרובים בבדיקות על הקרקע, שיערכו בניו מקסיקו, למנועים כמו אלו הנמצאים על החללית. "זו תהיה ההזדמנות האמיתית לבחון את המדחף בשטח, בדיוק כמו זה בחלל, לבדיקה מפורטת", אמר ראש הצוות המסחרי של נאס"א, סטיב סטיץ', במסיבת עיתונאים.
מוקדם יותר השבוע הודיעו בבואינג כי רוב הדליפות תוקנו, ורק אחד מ-28 מנועי ההכוון שלה אינו תקין, מה שלא פוגע בבטיחות הטיסה. עם זאת, גם בחברה וגם בנאס"א הודיעו כי לא קבעו לפי שעה תאריך להחזרת החללית, והם מנצלים את הזמן כדי לחקור לעומק את התקלות.
השיגור בתחילת החודש
(צילום: נאס"א)

2 צפייה בגלריה
סוניטה ווליאימס ובארי ווילמור בדרכם לחללית
סוניטה ווליאימס ובארי ווילמור בדרכם לחללית
סוניטה ווליאימס ובארי ווילמור. כבר 3 שבועות בחלל במשימה הנוכחית
(צילום: EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH)
מדובר בני אסטרונאוטים ותיקים, ובנאס"א מדגישים כי הם לא נתונים בסכנה. ויליאמס (58) היא טייסת ניסוי לשעבר בצי ארצות הברית. היא טסה לחלל פעמיים ובסך הכול שהתה מחוץ לכדור הארץ יותר מ-321 ימים. ויליאמס השתתפה גם בשבע הליכות חלל, ובתקופה מסוימת החזיקה בשיא זה לנשים. ויליאמס הפכה גם לאסטרונאוטית הראשונה שמפקדת על טיסת ניסוי לחלל. וילמור (61) הוא טייס קרב לשעבר. הוא היה בשתי משימות בחלל ובסך הכול שהה מחוץ לכדור 178 ימים.
בואינג שיגרה בעבר שתי חלליות בלתי מאוישות לתחנת החלל הבינלאומית ובשני המקרים - אירעה תקלה. בטיסת המבחן ההראשונה של חללית Starliner בשנת 2019, היא לא הצליחה לעגון בתחנת החלל בשל תקלה. מדובר היה בתקלת מחשב, שמנעה מהחללית להתחבר לתחנת החלל, ומפעיליה נאלצו להנחית אותה מוקדם מהמתוכנן.