מבזק חדשות טובות
(צילום: אסף חן)

נפתח את מבזק החדשות הטובות עם חיפושית, שנראית כאילו היא נמעכה אתמול. אבל לפי החוקרים מדובר בחיפושית, שמתה לפני כ-49 מיליון שנה.
למרות שמדובר בשלד חיפושית חזק, זהו גילוי נדיר במיוחד, שנמצא בימים אלה במוזיאון הטבע והמדע בדנבר, קולורדו. החוקרים קראו לה על שמו של סר דיוויד אטנבורו, חוקר טבע ואחד משדרני הטלוויזיה המפורסמים בעולם.
3 צפייה בגלריה
החיפושית שמתה לפני עשרות מיליוני שנים
החיפושית שמתה לפני עשרות מיליוני שנים
החיפושית שמתה לפני עשרות מיליוני שנים
(צילום: Denver Museum of Nature and Science)
במחקר שפורסם לפני כמה ימים המדענים תיארו את החיפושית כנקבה השייכת לזן חדש, ולפי הנראות שלה, מדובר בגילוי השני בסך הכול שנמצא בארה"ב. איך היא נשמרה כל כך טוב? ככל הנראה היא שקעה במותה לקרקעית אגם, מה שאיפשר לה להשתמר לפני שגופה היה מתפורר. מדהים וגם, יפה כל כך.
וממוות שקרה לפני עשרות מילוני שנים, לחיים חדשים בסינגפור. פנדת ענק הביאה לעולם גור - הראשון שנולד במדינה. מדובר באירוע נדיר למין שנמצא בסכנת הכחדה, וזאת לאחר שבע ניסיונות בעונות הרבייה שלה.
3 צפייה בגלריה
הפנדה והגור הקטן
הפנדה והגור הקטן
הפנדה והגור הקטן
(צילום: רויטרס)
קאי, בת ה-13 הגיעה לסינגפור לפני תשע שנים מסין, וכעת הפכה לראשונה לאמא. הגור הקטן נולד השבוע, במשקל של כ-200 גרם וכבר מספרים שהוא ואמו מסתדרים היטב.
ההתרגשות בסינגפור היא כפולה, כיוון שהם בכלל לא ידעו שהפנדה בהיריון. לפי החוקרים, פנדות ענק יכולות להראות סממנים הורמונליים של היריון גם כאשר אינן בהיריון, ולכן ההמלטה המסתמנת אושרה רק לפני שבוע. מתי תזכו לראות בפומבי את הגור הקטן? בעוד כשלושה חודשים. מזל טוב.
ונסיים עם חדשות טובות מאינדונזיה, שם מתנדבים מצילים חיות מחמד שנותרו מאחור לאחר שהבעלים שלהם חלו בקורונה ואושפזו בבתי חולים. עם יותר מ-3.7 מיליון מאומתים, ומעל ל-100 אלף מקרי מוות, אינדונזיה היא אחת המדינות באסיה, שבהן פגעה המגפה בצורה הקשה ביותר.
3 צפייה בגלריה
מצילים את הכלבים באינדונזיה
מצילים את הכלבים באינדונזיה
מצילים את הכלבים באינדונזיה
(צילום: רויטרס)
בזכות ארגון שהושק בחודש שעבר והספיק לסייע כבר ל-40 כלבים וארבעה חתולים, חיות המחמד נאספות, עוברות בדיקות ומועברות למקלט לבעלי חיים שיטפל בהן - טיפול שכולל גם אוכל ומקלחת, עד שבתקווה הבעלים יתאוששו ויחזרו לביתם. רק בריאות.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי