כבר לא רואה את הטבע: מנכ"ל משרד הבינוי השיכון, אביעד פרידמן, כתב במכתב לעובדים לרגל חג הפסח: "פעם, כשהייתי רואה שדה פורח בצבעים, הייתי חושב על היופי והטבע. היום, אני מתבונן בכל שדה ריק וחושב מה ניתן היה לבנות בשדה, לאיזה גובה, ומדוע אנחנו לא מתחילים בבנייה".
2 צפייה בגלריה
סכנה ל-11 אלף עצים
סכנה ל-11 אלף עצים
אזור רכס לבן, שבו צומצמה תוכנית הבנייה
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
פרידמן מונה על ידי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שכיהן בתפקיד השר להגנת הסביבה בין 2016 ל-2020. במסגרת תפקידו הקודם היה אלקין אחראי על שמירת השטחים הפתוחים. פרידמן עצמו מוכר כאיש עסקים בשוק הפרטי, בין היתר בחברות טכנולוגיה ונדל"ן. זאת, בנוסף לפעילותו החברתית.
המכתב של המנכ"ל מהלל את הטבע הארץ ישראלי, ובין היתר פרידמן מציין כי בסיורים שנערכים ברחבי הארץ הוא זוכה לראות את האביב במלוא עוזו. "בכל מקום אנו רואים פריחה נפלאה בשלל צבעים וגוונים", הוא כתב. בנוסף הביע המנכ"ל סיפוק משורה של החלטות ממשלה, בראשן "הקמת 13 יישובים חדשים בנגב, והקמת העיר כסיף. החלטות שלהן חיכינו שנים רבות".
2 צפייה בגלריה
תחבורה ציבורית בדואים נגב בדואי פזורה
תחבורה ציבורית בדואים נגב בדואי פזורה
הממשלה אישרה להקים יישובים חדשים בנגב
(צילום: רועי עידן)
מדובר בהחלטה שהארגונים הירוקים וגם המשרד להגנת הסביבה מתנגדים לה בנחרצות, שכן מדובר בפגיעה סביבתית והסטת משאבים מהערים והיישובים הקיימים. את המכתב סיים המנכ"ל בקריאה לעובדיו לטייל בארץ: "צאו לטייל בארצנו היפה וחזרו בכוחות מחודשים לאחר החג, להמשך בניית הארץ ופיתוחה".
בארגונים הירוקים לא אהבו את דבריו של מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. דרור בוימל, מנהל תחום התכנון, בחברה להגנת הטבע, אמר: "ממש מצער ומעציב, לראות פקיד כל כך בכיר, במשרד ממשלתי, מתבטא כך, כלפי הטבע והשטחים הפתוחים. מדובר בכשל ערכי ומוסרי, אם מישהו בכזה תפקיד חשוב, מסתכל על שדה פרחים טבעי, ורואה אותו כשטח שכל ייעודו הוא בנייה. ומה הכי ציני? שהמנכ"ל מסיים את מכתבו לעובדיו, במילים: 'צאו לטייל בארצנו היפה', אותה ארץ ממש, שאותה הוא רוצה לרצף בבטון".