עובדים בפארק באוסטרליה נדהמו לגלות קרפדת קנים ענקית, שמשקלה הוא כ-2.7 ק"ג. הקרפדה, שהיא ככל הנראה הגדולה ביותר בעולם, כבר זכתה לכינוי Toadzilla (או בעברית "קרפדזילה").
קרפדה במשקל של כ-2.7 ק"ג התגלתה באוסטרליה
(צילום: רויטרס)


קרפדת קנים או קרפדת ענק היא מין קרפדה החיה בדרך כלל במרכז ובדרום אמריקה. היא הובאה על ידי בני אדם לאוסטרליה ושם היא נחשבת למין פולש, שגורם לנזק אקולוגי.
קרפדת הקנים הענקית, שמהווה למעשה איום על המערכת האקולוגית של אוסטרליה, זוהתה על ידי שומרת הפארק קיילי גרי, במהלך סיור בפארק הלאומי קונווי שבמדינת קווינסלנד.
גריי ועמיתיה תפסו את הקרפדה הענקית, הביאו אותה למשרדים של הפארק, שם הם הופתעו לגלות שהיא שהקרפדה שוקלת 2.7 ק"ג. השיא שנשבר היה שייך לקרפדה שנשקלה בשנת 1991 בשבדיה ומשקלה היה 2.65 ק"ג.
1 צפייה בגלריה
הפקחית עם קרפדת הקנים הגדולה בעולם
הפקחית עם קרפדת הקנים הגדולה בעולם
הפקחית גריי עם קרפדת הקנים הגדולה בעולם
(צילום: AFP / Queensland Department of Environment and Science)
"שקלנו לקרוא לה קוני על שם הפארק הלאומי קונויי, אבל טודזילה היה שם שהמשיך להיזרק", אמרה גריי בריאיון לרשת ABC האוסטרלית.
שומר הפארק הבכיר, בארי נולאן, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שבעל החיים הורדם בשל "השפעתה האקולוגית". מדובר בגורל הקבוע של הקרפדות הנתפסות ברחבי אוסטרליה. עם זאת, ב-CNN דווח כי בעל החיים הועבר למחקר במוזיאון בקווינסלנד ולא ברור אם הוא הורדם.
נולאן הסביר כי קרפדות קנים הגיעו לאוסטרליה בשנת 1935, על מנת להילחם בחרקים. אבל מאז הם התרבו מאוד, וכך הפכו לאיום על מינים אוסטרליים.
"נקבת קרפדת קנים כמו 'טודזילה' עשויה להטיל עד 35 אלף ביצים", אמר נולאן. "אז יכולת ההתרבות שלהם די מדהימה. וכל חלקי מחזור הרבייה של קרפדת הקנים רעילה למינים מקומיים באוסטרליה".