משה אמיתי (68), הבעלים של יער האיילים בצפון רמת הגולן, שהורשע בשורה של עבירות, בהן איסור סחר בערך טבע מוגן, איסור פגיעה בערך טבע מוגן, עינוי, התעללות והתאכזרות לבעלי חיים, שחיטת בהמה שלא בבית מטבחיים ועבירות נוספות - נידון לחצי שנת עבודות שירות, במסגרת עסקת טיעון עם המדינה. בנוסף הטיל עליו בית משפט השלום בטבריה קנס בגובה 150 אלף שקלים - 75 אלף שקלים עבור העבירה הזו ו-75 אלף על תיק קודם. כמו כן הוא ויתר על על בקשתו לקבל את האיילים בחזרה. האיילים יעברו לבתי גידול אחרים.
החרמת אחד האיילים מיער האיילים. ארכיון
(צילום: רשות הטבע והגנים)


המקרה הקשה שאירע ביער האיילים נחשף ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. אמיתי נשפט ונענש בעבר בשל שחיטת שמונה איילים, אבל המשיך לפגוע בחיות הבר ולמכור את בשרן למאכל. במקרה הקודם הוא נידון ל-350 שעות שירות לציבור וקנס של 25 אלף שקלים.
המדינה ביקשה כי בית המשפט יכבד את הסדר הטיעון, שהינו מאוזן, ורואה גם את האינטרס הציבורי. עורך דינו של אמיתי הוסיף כי הוא שילם מחיר כבד ואף ויתר על עדר האיילים שהיה מפעל חייו.
2 צפייה בגלריה
אחד האיילים שנלקח מיער האיילים
אחד האיילים שנלקח מיער האיילים
אחד האיילים שנלקח מיער האיילים
(צילום: רשות הטבע והגנים)
אמיתי ניהל את חוות האיילים הפופלרית במושב אודם ברמת הגולן, אך למרות שניהל אתר תיירות שמשך אליו מבקרים רבים בזכות האיילים, הוא נהג לשחוט כמה מהם ולמכור את בשרם. בחודש נובמבר 2022 הגישו רשות הטבע והגנים ומשרד החקלאות כתב אישום נגד אמיתי ואדם נוסף. בכתב האישום תואר איך שחטו איילה מסוג אייל אדום על ידי שיסוף גרונה על סכין גדולה, כשהיא מפרפרת למוות. אמיתי שחט את האיילה תמורת תשלום של כ-4,000 שקלים.
אמיתי דרש להחזיר לו את האיילים שהחרימה רשות הטבע והגנים, לאחר שנעצר בגין שחיטת איילים תמורת כסף. לטענת עורך דינו "ניתן לומר בפה מלא כי אמיתי 'חי ונושם' איילים מבוקר ועד ערב".
2 צפייה בגלריה
אמיתי ביקש להחזיר את האיילים שהוחרמו
אמיתי ביקש להחזיר את האיילים שהוחרמו
אמיתי ביקש להחזיר את האיילים שהוחרמו
(צילום: רשות הטבע והגנים)
ברשות הטבע והגנים התנגדו לבקשה, וטענו שהמעשים שביצע לפני ואחרי השחיטה מהווים התעללות והתאכזרות בבעל חיים. עוד טענו כי מדובר למעשה ב"רוצח איילים שיטתי". שופטת בית משפט השלום בחדרה, רקפת סגל-מוהר, דחתה בדיון קודם שנערך את בקשתו של אמיתי להחזיר לו איילים שהוחרמו ומהראיות שהובאו לפניה התברר כי הוא ביצע את השחיטה תוך התעללות וגרימת סבל קשה לאיילים.
שי פרץ, התובע הראשי ברשות הטבע והגנים, אמר: "מדובר באירוע חמור ביותר שנענה בענישה הולמת על ידי בית המשפט, במסגרתה חולטו מהנאשם כלל האיילים אותם החזיק והוא חוייב על ידי בית המשפט להימנע מהחזקה של בעלי חיים למשך 5 שנים! כל אלו לצד ענישה של מאסר ממושך בדרך של עבודות שירות וקנס ופיצויים בסך מצטבר של 150,000 שקלים. תקוותינו כי תהיה בענישה זו להרתיע את הנאשם ואחרים מביצוע עבירות נלוזות ואכזריות כלפי חיות הבר המוגנות!״
עורך דינו של אמיתי, אלעד פלג, מסר בתגובה: "הנאשם, מר אמיתי, הינו מלח הארץ, תרם עשרות שנים לשיקום נוער במצוקה מהפריפריה, נערים אשר נפלטו ממערכות שונות ומצאו ביער האיילים בית חם ומקור פרנסה אשר תרם רבות לשיקומם. נוסף על כך, מר אמיתי הלין ביער האיילים יחידות שונות של צה"ל ללא עלות. אנו מברכים שבית המשפט הבין זאת, ראה מעבר למקרה הספציפי ואישר את ההסדר הראוי".