מבזק חדשות טובות
(צילום: שחר גולדשטיין)


חוקרים תיעדו בעומק של 700 מטרים באוקיינוס השקט, מול חופי קליפורניה, דג נדיר דמוי חייזר עם ראש שקוף, בעוד שגופו אינו שקוף כלל. בתוך הראש נמצאות עיניים ירוקות שנראות כמו כדורים.
לדברי החוקרים, הדג שייך למשפחת האופיסטופרוקטיים והוא שוחה במעמקי האוקיינוס, במקום שאפילו אור שמש לא יכול להגיע.
3 צפייה בגלריה
הדג המוזר
הדג המוזר
הדג המוזר
(צילום: MBARI (Monterey Bay Aquarium Research Institute))
הדג הוא בעל יכולת מדהימה לחיפוש מזון, אפילו כזה שנמצא מעליו, כי עיניו לא רק מהפנטות ביופי שלהן, אלא יכולות להסתובב ולסייע לו במציאת מזון.
וזה לא הכול. החוקרים הוסיפו כי לדג יש חוש ראייה חזק כתוצאה מהסביבה שבה הוא חי. עד כמה הדג נדיר? המצלמה הרובוטית שקלטה אותו, צילמה יותר מ-27,600 שעות של וידאו, ובכל זאת נתקלה בזמין הזה רק תשע פעמים.
ועכשיו, חשיפה מדעית מדהימה שמגלה כיצד הדינוזאור המעופף הגדול ביותר אי פעם הצליח להמריא, למרות שהיה כבד משקל. מדובר בייצור פרהיסטורי בגודל של ג'ירפה עם מקור ארוך וחד ומוטת כנפיים עצומה של כ-15 מטרים.
3 צפייה בגלריה
הדינוזאור הענק
הדינוזאור הענק
הדינוזאור הענק
(אילוסטרציה: James Kuether)
שמו של הדינוזאור ששלט אז בשמיים הוא קוואצלקואטלוס (Quetzalcoatlus). איך הוא הצליח לעוף? אחרי 50 שנות מחקר – החוקרים גילו את התשובה.
באמצעות בדיקת מאובנים קטנים יותר, בשיתוף מומחי תעופה והשוואות לבעלי כנף מודרניים בעלי גוף דומה, הביאו למסקנה שהמעופפים האלה היו צריכים לזנק מגובה של לפחות 2.5 מטרים באוויר כדי לקבל את היכולת להפעיל את הכנפיים ולהחזיק מעמד בין השמיים לקרקע.
ולסיום מבזק החדשות הטובות תגידו שלום לתאומים שהפכו לוויראליים מלידתם, כשהשיא היה אתמול, אלו בייבי'ז פנדה ענקית, שעשו את הופעת הבכורה שלהם בגן החיות בצרפת.
3 צפייה בגלריה
הפנדות הקטנות
הפנדות הקטנות
הפנדות הקטנות
(צילום: רויטרס)
רבים הגיעו כדי לראות את גורי הפנדה מבעד לחלון הזכוכית, לראשונה מלידתם בתחילת אוגוסט. מאז הם מטופלים בכפפות של משי על ידי הצוות הווטרינרי ומהווים מוקד עניין לאומי בצרפת. רק בחודש שעבר יותר מ-120 אלף גולשים ברשת הכריעו מה יהיה שמם של השניים. מה היו הבחירות? Huan Lili ו-Yuan Dudu. או פשוט לילי ודודו... אגב, הסנדק שלהם הוא כוכב הכדורגל קיליאן אמבפה מפריז סן ז'רמן.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי