נימפית החורשף בצפון הארץ, היום
(צילום: שימי בנימין, החברה להגנת הטבע)

לצד מאות אלפי העופות העוברים כעת בישראל כחלק מעונת הנדידה, בימים אלו חולפים בשמי הארץ, לרוב באיזור הצפון, גם המוני פרפרים ממין נמפית החורשף. הם עוברים בישראל בדרכם לאזורים שונים בעולם.
נמפית החורשף הוא פרפר השוקל פחות מגרם וחצי ונודד בדילוגי רבייה בין אפריקה לחוג הארקטי. לדברי אבנר רינות, סוקר בכיר ביחידה לסקרי טבע עירוניים בחברה להגנת הטבע, נמפית החורשף ניזון מצוף פרחים ומינרלים מהקרקע, ומשך חייו - שבועות ספורים בלבד. "לכן, בניגוד לציפורים, יכול מחזור הנדידה להימשך מספר דורות. כאשר הנימפית רוצה להסתתר, היא סוגרת את הכנפיים ואז נעלמים צבעיה הבולטים. כמו כן, סביר להניח שחלק מהאוכלוסייה שעוברת אצלנו תישאר ותתרבה בישראל, בעיקר על צמחים ממשפחת המורכבים", אמר.
3 צפייה בגלריה
נמפית החורשף באגמון החולה-קק"ל
נמפית החורשף באגמון החולה-קק"ל
נמפית החורשף באגמון החולה-קק"ל, אתמול
(צילום: עינבר שלומית רובין, קק"ל )
3 צפייה בגלריה
נמפית החורשף באגמון החולה-קק"ל
נמפית החורשף באגמון החולה-קק"ל
נמפית החורשף באגמון החולה-קק"ל, אתמול
(צילום: עינבר שלומית רובין, קק"ל )
עינבר שלומית רובין, מנהלת השטח באגמון החולה-קק"ל, תיעדה את פרפר זה ביומיים האחרונים באגמון החולה. היא ציינה כי "זו חוויה כל כך מיוחדת, לעמוד באגמון ולהיות מוקפת בכל כך הרבה פרפרים! הטבע כל כך מיוחד, ובכל יום הוא מכין לנו הפתעות חדשות".
לדברי עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע, הפרפר עוצר למנוחה קצרה וממריא מיד כשמתחמם, ובתחילת הבוקר כשהמעופים נמוכים וקרובים לקרקע, ניתן לצלם אותו בבירור. בנוסף, הגשמים האחרונים יסייעו בגדול לזחלים שיבקעו בארץ וינדדו צפונה. "בימים הקרובים, ככל הנראה, יהיה אפשר לראות את הפרפרים בכל רחבי הארץ, מהנגב ועד הצפון, בעיקר באזורים הסמוכים לחוף הים. הם ינחתו באתרים שונים כדי ליהנות מהצוף של הפרחים, שהוא מזונם בדרך להמשך המסע לקפריסין ולטורקיה. נימפיות החורשף נצפות במהלך השנה בישראל, אך האוכלוסייה שהתרבתה והגיעה מדרום לישראל, עפה בחיפוש אחר צמחייה בה יוכלו לאכול ולהמשיך בהקמת הדורות הבאים של הפרפרים", אמר.
3 צפייה בגלריה
נימפית החורשף
נימפית החורשף
נימפית החורשף
(צילום: לירון שפירא, החברה להגנת הטבע)
בימים אלו מתקיימת תחרות בחירת הפרפר של ישראל לכבוד שנת ה-75 למדינה, ביוזמת אגודת חובבי הפרפרים ובשיתוף עם החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים וקק"ל, במטרה לחזק את המודעות לשמירה על הטבע. מוזמנים להיכנס לאתר התחרות ולבחור את הפרפר האהוב עליכם: https://www.butterflyofisrael.org/